Search
× Search
Plachetnice pro fanoušky motoráků
Jan Koukal
/ Kategorie: Novinky

Plachetnice pro fanoušky motoráků

Zaplnit díru na trhu v lodním průmyslu. To je záměr finské firmy Isola Corvus a německého studia Beiderbeck Design, které představily koncept 41metrové jachty Velarca 135. Návrh pluje na zelené vlně, jež zaplavila prakticky všechna odvětví a sektor motorových jachet přichází na řadu jako jeden z posledních.

Nový koncept cílí primárně na majitele motoráků. Tomu odpovídá pojetí karbonového trupu s mohutnou koupací platformou, rozměrným interiérem či prostornou přední palubou. Zároveň je však Velarca vybavena velmi netradičním oplachtěním - třemi kosatkami se samonavíjecím systémem poháněným hydraulikou. Jejich ovládání obstará stisk tlačítka. Na palubě přitom nepřekáží změť lan, protože kolejnice s vozíkem pro otěže plachet je na stěžni. Maximální plocha plachet má dosáhnout 850 metrů čtverečních.  

Zájemcům bude loď dodávat ve dvou variantách, kromě majitelské také v layoutu, který pamatuje na možnost pronájmu. Charterová verze pojme v šesti kajutách 12 lidí, verze "deluxe" deset osob v pěti kajutách. Kajuta pro devítičlennou posádku se nachází uprostřed lodi. Všechny kajuty jsou vybaveny vlastní koupelnou s toaletou a nacházejí se v těsné blízkosti salónu.

Uspořádání a technické řešení, jehož součástí je zcela nové pojetí takeláže, spějí k jedinému cíli - aby přechod od motorového jachtingu k ekologičtější alternativě byl pokud možno co nejméně bolestivý. A ačkoli loď bude od pohledu turistická, využívá řadu nejnovějších technologií používaných na lodích účastnících se offshore závodů.

"Velarca 135 je naše odpověď na výzvy udržitelné budoucnosti a environmentálních cílů stanovených loni v Glasgowě," uvedli zakladatelé společnosti Isola Corvus Sami Lehtonen a Sanna-Kaisa Koivistová. Isola Corvus je v odvětví superjachet nováček. Lehtonen a Koivistová jsou bývalí partneři v offshore závodech a do projektu Velarca se pustili po intenzivním průzkumu trhu, který odhalil prostor pro specifický druh plachetnice. Návrh pak vypracovali Immo Lüdeling a Tim Ulrich z Beiderbecku.

Nakolik právě tento koncept přispěje ke splnění environmentálních cílů nejen těch z Glasgow, je jistě otázkou. Ale snaha se počítá. Více se dozvíme, až se najde nadšenec, který si stavbu této lodi objedná.

Technické údaje

Celková délka               41m

Šéřka                             9,3 m

Ponor                            4,5 m

Výtlak                           210 t

Plocha plachet               850 m2

www.velarca.com

1776
Na horu