Pavel Roubal se drží čela závodu
Náš jediný reprrezentant Pavel Roubal se drží čela závodu Mini Transat. Startovní pole se nyní blíží do další studené fronty, za kterou by měl přijít sprint do cíle první etapy na Kanárských ostrovech.
Do cíle etapy je sice ještě daleko, ale za studenou frontou dojde ke stočení větru na severozápad a následně na sever a k jeho zesílení. Přijde na řadu let plnou rychlostí k jihu.
Pavel je nyní na 15. místě, na prvního v pořadí sériových jachet ztrácí jen 13 mil. Drží se ve vedoucí skupině a patří k lodím nejdále na západě, tedy nejblíže frontě a příznivému větru.
Závodní jachty jsou nyní nedaleko mysu Finisterre. Je to nepříjemné místo s velmi hustým provozem obchodních i rybářských lodí. Dále jde také o lokalitu, kde se často vyskytuje mlha. Prostě věci, které má unavený a nevyspalý sólový jachtař na titěrné laminátové skořápce ve velké lásce.
Polohu lodí najdete zde.
3389
Související články
Turistická jachta budoucnosti
Turistická jachta budoucnosti
Svět závodních offshore jachet se od světa jachet turistických před pár lety utrhl a turistické lodě se mu nedokázaly přiblížit. SKAW může být první lodí, která výhody závodních jachet vnese do turistického jachtingu a tyto dva směry znovu přiblíží.
Toto je budoucnost?
Toto je budoucnost?
Nicomatic je závodní jachta třídy Classe Mini, kterou navrhl muž na roztrhání Sam Manuard pro Caroline Boule. Classe Mini je díky relativně nízkým cenám lodí rodištěm inovací. Uspěje-li netradiční jachta, můžeme něco podobného čekat i u větších lodí.
Nejsou lidi…
Nejsou lidi…
Offshore jachting zažívá díky třídám IMOCA, Class 40 a Classe Mini nevídaný boom. V současné době se staví několik desítek nejmodernějších lodí, jejichž cena se u třídy IMOCA pohybuje mezi 120 a 150 miliony korun! Za jednu. Boom ale naráží na problém, který byl u nás známý již z doby plánovaného hospodářství. Nejsou lidi!