Pár zajímavých faktů
Největšími loděmi dneška jsou lodě kontejnerové. 400 m délka, šířka 60 m, ponor 16 m (pětipatrová budova) a motory o výkonu 84 000 hp.
Ty úplně největší mají dnes kapacitu přes 21400 TEU. To znamená, že uvezou přes 21400 dvacetistopých kontejnerů.
Na přiložené grafice máme loď Maersk Triple E. Kapacita této lodě je sice o 1000 kontejnerů nižší, než u dnes největších lodí, ale byla jedna z prvních.
Výtlak lodi je 55000 tun. Uveze ale 210 000 tun nákladu. Je vybavena dvojicí motorů, každý o výkonu 42 000 hp. Cestovní rychlost je 16 uzlů, maximální 23 uzlů. Výška kompletní lodě je 70 m. Cena činí 190 mil. USD, když si jich objednáte 20. Za den spotřebuje 80 000 litrů paliva.
Poslední zajímavost se týká lodních šroubů. Jsou dva čtyřlisté, jejich průměr je 9,8 m. To je třípatrový dům...
4454
Související články
Odpovědnost za Baltimore? Vzor Titanic
Odpovědnost za Baltimore? Vzor Titanic
Majitel lodi, která zbourala most v Baltimoru, může čelit gigantickým nárokům na náhradu škod. Nehoda se neobešla bez obětí na životech a vznikly rovněž velké škody v důsledku ochromení námořní i silniční dopravy na východním pobřeží. Jak se na věc dívá legislativa?
Nedostatek alkoholu? Za vše může Maersk
Nedostatek alkoholu? Za vše může Maersk
V levnějších barech a restauracích se začíná šířit nervózní šeptanda. Vypadá to, že v příštích dvou letech bude na trhu nedostatek alkoholu. Týká se to především levnějších druhů, dražší značky a archivní ročníky zatím nejsou v ohrožení.
Kontejnerovky na jaderný pohon?
Kontejnerovky na jaderný pohon?
Čínská loděnice China State Shipbuilding Corporation (CSSC) představil plány na kontejnerové lodě na jaderný pohon. Kapacita se bude pohybovat kolem 24 000 TEU, píše server gCaptain.