Pantaenius komplexně reviduje pojistné smlouvy pro charterové lodě
Společnost Pantaenius, přední evropský poskytovatel pojištění lodí a jachet, nyní zpřístupňuje svá pojistná řešení pro charterové plavby v podobě individuálně kombinovatelných modulů. Maximální délka trvání plavby, velikost posádky i pojištěná částka v pojištění storna cesty, pojištění odpovědnosti kapitána a pojištění kauce byly výrazně navýšeny, aby bylo možné bezproblémově pojistit i dlouhé plavby a složité kombinace výměn posádek. Další novinkou je možnost pojistit pronájem malých lodí, člunů a vodních skútrů, stejně jako pronájem kajut a pobyt v hotelu bezprostředně navazující na charterové plavby. Nové produkty budou k dispozici od 5.7.2023.
Široká nabídka produktů pro charterové posádky
Pojistné moduly známých charterových balíčků Pantaenius zůstanou zachovány i do budoucna. Od nynějška však budou k dispozici vždy samostatně, nikoli výhradně jako kombinace několika pojistných produktů. Při pojištění charterové plavby nebo cesty na dovolenou, jejíž součástí je i charterová plavba, je tedy možné si vybrat z následujících pojistných řešení:
Pojištění odpovědnosti kapitána: Pojištění odpovědnosti kapitána a posádky za škodu: Kryje rizika právní odpovědnosti kapitána a posádky, pokud se na ně nevztahuje jiné pojištění odpovědnosti.
Pojištění storna plavby: V případě zrušení nebo stornování charterové plavby se hradí smluvně stanovené stornopoplatky, včetně pojištění proti platební neschopnosti charterové společnosti.
Pojištění kauce: Kryje plné nebo částečné zadržení kauce za loď.
Cestovní zdravotní pojištění: Chrání kapitána a posádku v případě nemoci a kryje repatriaci.
Úrazové pojištění: Chrání kapitána a posádku v případě invalidity nebo úmrtí v důsledku nehody.
Větší flexibilita při plánování pronájmu
Nová maximální délka trvání plavby pro všechna pojištění je 60 dní, přičemž tato délka se nemusí vztahovat výhradně na samotnou charterovou plavbu, ale zahrnuje i bezprostředně následující nebo předcházející pobyty v hotelech nebo jiných rekreačních zařízeních. Od nynějška lze také flexibilněji stanovit velikost posádky. Do pojistné smlouvy lze zahrnout až 16 osob, což je důležité například v případě delších plaveb s plánovanými změnami posádky.
Pro ty, kteří si nehodlají pronajmout celou jachtu sami, bude Pantaenius v budoucnu nabízet možnost pojištění pronájmu pouze kajut. Ty jsou stále častěji nabízeny na velkých plachetnicích nebo katamaránech.
Další novinkou je možnost uzavřít různá pojištění jako řešení na vyžádání pro spontánní nebo velmi krátkodobé pronájmy. Do doby předání lodi nebo vodního skútru lze snadno online sjednat pojištění kauce, pojištění odpovědnosti kapitána, zdravotní pojištění pro cesty do zahraničí a úrazové pojištění. Z této možnosti je vyloučeno pouze pojištění storna cesty, o které je třeba požádat nejméně 30 dní před zahájením cesty nebo do 21 dní po uzavření smlouvy o pronájmu.
Kauce lze nyní pojistit až do maximální výše 20 000 eur. Společnost Pantaenius nadále nemá žádné námitky proti podpojištění a pojišťuje jak částečné, tak úplné zadržení částky.
V neposlední řadě byl také upraven rozsah pojištění storna cesty. Vždyť při zahájení pronájmu je cesta často již v plném proudu, a naopak dovolená často nekončí ihned po návratu lodi. Aby byly kryty nejen náklady na příjezd a odjezd, nabízejí nová pojištění charterových lodí možnost pojistit také pobyty v hotelech nebo jiných rekreačních zařízeních přímo navazujících na cestu. Maximální pojistná částka pro všechny cestovní náklady činí 40 000 eur.
Martin Baum, generální ředitel společnosti Pantaenius Yacht Insurance, k tomu říká: "Pojištění lodí se vztahuje na všechny typy plachetnic: "Požadavky na naše pojištění charterových lodí se v posledních letech výrazně zvýšily. Uvědomujeme si, že plachtění a motorový jachting inspiruje stále více lidí. Odpovídajícím způsobem se dnes liší i představy o tom, jak by měl vypadat čas strávený na vodě a prostředí kolem cesty. Díky našim novým charterovým pojištěním nyní nabízíme komplexní řešení pro téměř všechny myslitelné konstelace: od lokálního jednodenního pronájmu nafukovacího člunu RIB nebo vodního skútru až po několikatýdenní plavbu zakomponovanou do dovolené."
Přehled změn
- Všechna pojištění lze uzavřít jednotlivě nebo v individuálních kombinacích
- Delší doba trvání plavby od 1 do 60 dnů
- Větší počet členů posádky od 1 do 16 osob
- Lze pojistit i náklady na bezprostředně předcházející nebo následné pobyty v hotelu
- Možnost pojištění pronájmu s vlastním kapitánem nebo cabin charteru
- Možnost pojištění odpovědnosti kapitána, kauce, úrazového a zdravotního pojištění
- Pojistné krytí také pro čluny, vodní skútry nebo čluny RIB
- Maximální pojištěná částka při pojištění odpovědnosti skippera je 10 milionů eur
- Maximální pojištěná částka při pojištění storna cesty je 40 000 eur
- Maximální pojištěná částka při pojištění kauce je 20 000 eur
Od 5.7.2023 lze uzavírat online na adrese: www.pantaenius.de/charter.
O společnosti Pantaenius
Již více než 50 let poskytuje společnost Pantaenius majitelům lodí a jachet, charterovým posádkám i hobby a profesionálním kapitánům pojistná řešení vyvinutá přímo ve společnosti. Tradiční rodinná firma s původem v Hamburku je lídrem na evropském trhu a jedním z nejúspěšnějších poskytovatelů pojištění v námořním sektoru na světě. Společnost Pantaenius provozuje pobočky v jedenácti zemích a má vlastní škodní oddělení, které je k dispozici nepřetržitě.
937
Související články
Peklo a ráj Thajska (3. díl)
Peklo a ráj Thajska (3. díl)
Již třetí díl článku Jiřího Sochora o plavbě v Thajsku. Skvělé proto, abyste věděli, co vás u pobřeží země na jihovýchodě Asie bude čekat.
Peklo a ráj Thajska (2. díl)
Peklo a ráj Thajska (2. díl)
Pokračujeme na zajímavé plavbě Jiřího Sochora v thajských vodách. Jeho charter se rozhodně lišil od běžných plaveb, na které jsme v Evropě zvyklí. Navíc bylo vedro. Pekelné vedro…
Peklo a ráj Thajska (1. díl)
Peklo a ráj Thajska (1. díl)
Byl jsem rozhodnutý, že o tom nikde nebudu mluvit. Že si vše nechám pro sebe a budu doufat, že Thajsko už nám nikdo neukradne, jako kdysi Chorvatsko, kde ještě pamatuju ACI mariny zdarma. Nyní už i Řecko, kde se počet lodí za posledních pět let možná někde i zdesetinásobil. Ale píšu. Raději budu vzpomínat na ráj, než znovu zažívat peklo.