Ostrůvek v tašce nebo v kontejneru?
Záchranný ostrůvek je jako pás v autě. Většinou ho nepotřebujete. Když ale ano, je to otázka života a smrti. Životní pojistka.
Nebudeme se zabývat tím, jak vybavený ostrůvek potřebujete. Podíváme se nyní jen na to, jak má být zabalený. Prodejci nabízejí dvě možnosti. V klasickém plastovém kontejneru a v tašce. Jeden je dražší a pevnější, druhý lehčí a levnější. Jaký zvolit? Rozdíl v ceně nemusí být zanedbatelný.
Kontejner
K uložení na palubě, kde je vystaven působení živlů, je určen ostrůvek v plastovém kontejneru. Nemusíte se o něj bát. Mořská voda ani sluneční záření mu neuškodí. Na palubě je obvykle upevněno lože na kontejner, ostrůvek je v něm upevněn buď standardně, nebo s hydrostatickou pojistkou, která zajistí jeho uvolnění v případě, že se loď potopí.
Taška (Valise)
Chceme-li ušetřit, koupíme ostrůvek v tašce. Takový ostrůvek však není vhodné nechat na palubě. Taška méně chrání a vhodnější je uskladnění na chráněném místě. Také sluneční záření je prevít a může obal ostrůvku rychle znehodnotit.
Kam uložit tašku?
Při uskladnění ostrůvku na chráněném místě jedna připomínka. Ostrůvek je těžký, špatně se s ním manipuluje a nejspíše bude potřeba ve chvílích, kdy je moře divoké. Proto je třeba opatrně volit místo, kam ho uložit. V batystě na zádi, kam jsme ostrůvek dostali s odřenými prsty, mu sice bude dobře, ale bude nám ku pomoci v okamžiku nouze?
Více informací o ostrůvcích vám poskytne firma fas yachting, která má zastoupení výrobce ostrůvků Plastimo.
9080
Související články
Navigačně složitá místa v noci
Navigačně složitá místa v noci
Místo, které je ve dne jasně vyznačené, se může stát za tmy nebezpečnou pastí. Nebudete-li na tuto alternativu připraveni můžete zažít nepříjemné chvíle za kormidlem.
Proč je v extrému lepší vlastní kotva než kotevní bóje
Proč je v extrému lepší vlastní kotva než kotevní bóje
Předpověď neslibuje nic hezkého. Je lepší se spolehnout na kotevní bóji, nebo raději na vlastní kotvu? Jaké argumenty hovoří pro kotvu?
Proč nedoporučuji na charteru kotvit na dvě kotvy
Proč nedoporučuji na charteru kotvit na dvě kotvy
Často vidím na facebookových stránkách Lodních novin debaty o kotvení na dvou kotvách. Na charterové jachtě bych se z bezpečnostních důvodů tomuto způsobu kotvení raději vyhnul.