Opět drama na čele?
Vendée Globe má za sebou 50. den od startu. V Pacifiku se již zdálo, že Armel Le Cléac´h je jasně první a jede si pro vítězství. Nyní se Alex Thomson dotahuje a situace se dramatizuje.
Armel měl na Alexe náskok 760 mil u Hornu a dnes je to již jen 285 mil. A Alex je stále o 4 uzle rychlejší. Situace se dramatizuje. Armel má pře sebou slabý vítr a Alex ho dohání na křídlech stabilního větru před frontou. Oba pokračují na severovýchod, podél hranice zakázané zóny.
Jen 9 hodin?
Zdroj SailGrib
Routing v aplikaci SailGrib ze dnešního rána
Pojďme se podívat na to, co nám předpovídá routing připravený aplikací Sail Grib. Routing je připravený ze stávajících poloh, oranžový je Armel Le Cléac´h, zelený Alex Thomson a poslední modrý Jeremie Beyou, který je na třetím místě.
Pokud tento routing vyjde, bude mít Armel u rovníku náskok 9 hodin. To není mnoho, pokud vezmeme v úvahu, že před Hornem to byly dva dny. A dobře si také pamatujeme, že v ideálních podmínkách byl Alex výrazně rychlejší než Armel. A v pasátu severně od rovníku by měly podmínky Alexovi svědčit.
Bude chybět foil?
Je tu však jedno ale. Alexovi chybí foil na pravoboku. To se negativně projevuje především na stoupačce při větru z levoboku. To by mohl výrazně ztrácet. Routing naštěstí v tomto směru vypadá milosrdně a nezdá se, že by měl Alex nějak výrazně stoupat. Bavíme se však o předpovědi na 8 dnů a ta se může ještě měnit.
Souboj o bronz?
Závod je tedy znovu dramatický a to je dobré pro diváky. Rozestup mezi prvním a druhým se zmenšuje. To je pro atraktivnost závodu dobře. Co se týče třetího v pořadí Jeremie Beyou, ten si zatím jede svůj vlastní závod. Soupeři před ním jsou daleko a za ním jedoucí Jean Pierre Dick ztrácí 800 mil. To je hodně. Na druhou stranu se takový náskok může za Hornem během pár dní rozplynout. Dick se určitě bude snažit zaútočit na medaili.
70 uzlů
Výborně si vede třiašedesátiletý Nandor Fa na lodi vlastní konstrukce. Maďarský jachtař se závodu zúčastnil již v roce 1992. Nyní se drží na vynikajícím 8. místě. To je jistě výrazně lepší, než očekával.
Za ním jede Conrad Colman. Ten má v zádech silnou bouři. 50 až 60 uzlů větru bud standard, ale možné jsou poryvy přes 70 uzlů. To je tedy slušná čina.
Na Tahiti
200 litrů nafty pro Stephana Le Diraisona
Stéphane Le Diraison, který zlomil stěžeň a pluje do Austrálie, dostal krásný vánoční dárek. Nákladní loď Captain J. Neofotisto mu přivezla 200 litrů nafty. Aby mohl snadněji manévrovat nedaleko pobřeží. S nouzovou takeláží vyrobenou z ráhna a bouřkovou kosatkou nahoře, není plavba poblíž pobřeží příliš bezpečná.
Paul Meilhat, který musel odstoupit uprostřed Pacifiku kvůli prasklému hydraulickému pístu naklápění kýlu, pluje stále na sever a už to má jen kousek na Tahiti. Vendée tedy nedokončí, ale rekreačka na jachtě na Tahiti také není špatná.
Polohu lodí najdete zde.
3751
Související články
Spánek sólových jachtařů
Spánek sólových jachtařů
Závodíte přes oceán nebo okolo světa. Jste na lodi sám. Jak ovládnout vlastní únavu? Jak ovládnout sebe, svůj spánek? Jak neupadnout do dřímoty v nejméně vhodný okamžik?
Loick Peyron o důležitosti štěstí
Loick Peyron o důležitosti štěstí
Trojice vedoucích jachet Arkea Ultim Challenge má za sebou mys Horn a hledá cestu na sever Atlantikem. 4700 mil do cíle pro vedoucího Caudreliera. Co o dosavadním průběhu závodu říká hvězda oceánského jachtingu Loick Peyron?
Middle Sea Race s vítězem Barcelona World Race
Middle Sea Race s vítězem Barcelona World Race
Můžete se zúčastnít slavného offshore závodu Rolex Middle Sea Race na palubě zajímavé jachty inspirované loděmi IMOCA JP 54. Skipperem je dvojnásobný vítěz Barcelona World Race a Transat Jacques Vabre Jean-Pierre Dick.