Odlišné tváře jedné profese
Pilot (lodivod) je velkej kluk. Když je na palubě, diktuje i kapitánovi lodě. Cesta na palubu však může mít mnoho tváří.
Podívejte se například, jak se naloďuje lodivod na palubu Ro-Ro Tavastland daleko na severu před finským přístavem Oulu. Únor, moře je všude zamrzlé. Tak je ve výbavě lodivodů i sněžný skútr, který je zaveze na místo. Samotné naskočení na palubu se děje z lávky. Jednoduché a bezpečné. Pokud tedy nezahučíte do ledového Baltu...
Portugalský pilot na druhém videu bojoval s jiným nepřítelem. Více než třímetrové vlnění rozhoupalo nákladní loď a dvířka, do kterých měl naskočit, se občas ocitala pod vodou. Nakonec se to podařilo. S mokrými kalhotami. Uvnitř bylo po kolena vody.
No a na třetím videu je to prostě jen o tom, jaké to je, když je moře rozbouřené. Chce to statečné muže. Nebo i ženy. Také na lodivodské čluny již pronikly.
4241
Související články
Joe Fish, takových lodivodů už více není
Joe Fish, takových lodivodů už více není
Představte si 1,60 m vysokého staříka, který vyvádí nákladní loď ven z přístavu, odchází na bok můstku, skáče z 20 metrů šipku do vody, naposledy zamává odplouvající lodi a plave několik kilometrů zpět do přístavu. Nemožné? Ne tak docela. Říkalo se mu Joe Fish.
V Egeji se nespoléhejte na vlastní úsudek
V Egeji se nespoléhejte na vlastní úsudek
Připlouváte do přístavu na řeckém ostrově, který se zdá být skvěle krytý před převládajícím větrem. Čtyři metry hloubky, 20 nebo 25 metrů řetězu musí podle všech pouček stačit. Ostatní ale vyhazují kotvu daleko dále. Proč to dělají?
Proč ztroskotala Ever Forward?
Proč ztroskotala Ever Forward?
Kontejnerová loď Ever Forward najela na jaře v zátoce Chesapeake Bay na mělčinu. V bahně uvízla na 35 dnů. Uvolnění lodě se podařilo až po odbagrování více než 200 000 metrů kubických bahna až do hloubky 13 metrů a vyložení 505 kontejnerů. Proč k nehodě na dobře známém místě došlo?