Ocean Eagle 43
Loni dokončila francouzská loděnice CMN první ze trojice hlídkových trimaranů, které si objednala vláda východoafrického Mosambiku. Testování první lodě probíhalo nedaleko Cherbourgu v bouřlivých vodách průlivu Raz Blanchard. Přílivové proudy tu snadno dosahují rychlostí přes 10 uzlů.
V době testování foukal vítr o rychlosti přes 30 uzlů. Výška vln dosahovala až 4 metrů. I za těchto podmínek dokázal trimaran bez potíží udržovat rychlost 28 uzlů. To dokazuje skvělé jízdní vlastnosti těchto wave piercing trimaranů.
Navíc je zde ještě jedno ohromné pozitivum. Tím je v podstatě zanedbatelná spotřeba paliva. Při rychlosti 15 uzlů spolyká Ocean Eagle 43 jen 64 litrů nafty za hodinu. Přitom jde o loď dlouhou téměř 44 metrů.
Z dalších zajímavých údajů uvádíme, že Ocean Eagle 43 veze na palubě 21 tun paliva a dojezd rychlostí 18 uzlů je 3000 mil. Pokud ještě o třetinu zpomalí, prodlouží se dojezd na 5000 mil.
Kdo shání motorovou jachtu na objevitelské plavby, tak toto je správná volba. Po demontáži kulometů. Nebo sáhnout po civilní verzi loděnice McConaghy.
Více informací najdete zde.
4709
Související články
Strukturální problémy trimaranu Neel
Strukturální problémy trimaranu Neel
Německý majitel trimaranu Neel 47 ukazuje strukturální problémy na lodi, kterou vlastní 4 roky. Praskliny po celé lodi, utrhané přepážky, určitě nelze říci, že se jedná o loď v plavbyschopném stavu.
Schovat se před bouří je správné řešení
Schovat se před bouří je správné řešení
Pokud mohu snížit riziko pro loď a posádku na minimum, udělám to. Není-li to nezbytné, neriskuji. Skvělým příkladem je současné dění v závodu kolem světa Arkea Ultim Challenge.
Cesta k úspěchu je šetřit loď
Cesta k úspěchu je šetřit loď
Přinášíme rozhovor s vedoucím mužem Arkea Ultim Challenge. Charles Caudrelier jede fantastickou plavbu. Je nejen první v závodě, ale má také náskok na rekord v sólové plavbě kolem světa.