Nutná kontrola stěžně
Tomáš Zima, známý mezi jachtaři jako Maďar (není známo, jestli kvůli původu, nebo pro své názory) nám poslal fotografie z předsezónní kontroly stěžně. Podívejte se, co vás také může potkat.
Rutinní kontrola stěžně odhalila prasklinu na sálingu, která snadno mohla skončit zlomeným stěžněm a škodou za miliony. Oprava přitom nebyla složitá.
Jde o ukázku toho, jak nutná je pravidelná kontrola takeláže. Takovou kontrolu si zřejmě budete muset udělat sami. Je otázkou, jestli byste se například v Chorvatsku mohli spolehnout na to, že během vaší nepřítomnosti zaplacená kontrola proběhla. Na to by bylo třeba mít na místě velmi důvěryhodnou osobu…
Díky za foto,Maďare.
3189
Související články
Když na Pagu sněžilo...
Když na Pagu sněžilo...
V únoru 1929 na Pagu začalo sněžit. Sněžilo, sněžilo, sněžilo, místy se muselo lézt z domů okny. Byla to rekordní zima, při které odešly olivovníky a ovce chřadly v hospodářských přízemích domů.
Nejsou stěžně (na lodě IMOCA)
Nejsou stěžně (na lodě IMOCA)
Máte loď IMOCA a nemáte stěžeň. Složitá situace. Stěžně nejsou, Lorima v Lorientu nestíhá vyrábět. A tom se ani nebavíme o tom, kolik takový stěžeň stojí.
Z Evropy do Jižní Ameriky na Global Surveyor
Z Evropy do Jižní Ameriky na Global Surveyor
Global Surveyor je plachetnice do nepohody. Na její palubě jsem se vydal z Kapverd do Brazílie. Loď pokračovala dále až do jižních polárních krajů.V prvním dílu této plavbu doplujeme do brazilského Recife.