Nový krásný motor
Právě dorazil nový motor do naší školící jachty Cesaria, kterou budeme používat pro výuku přístavních manévrů v Praze. Podívejte se na něj! Je krásný. Červený…
Jak už bylo řečeno, je to motor značky Beta Marine o výkonu 16 hp. Je původem z Anglie…
Podívejte se, jak je hezký. Když jsem se na něj v sobotu podíval, rozsvítilo mi to den. Takové radosti…
Foto Lodní noviny
Beta Marine 16
Jen jedno mi není jasné. Vzal jsem s sebou na prohlídku motoru manželku. Říkala, že barva není špatná, ale prý ta červená, co má soused na voze Mazda, je hezčí. A jinak nic. O kráse motoru už nepromluvila. Dokonce ani neocenila volbu nadstandardní převodovky Twin Disc. Nic…
620
Související články
Nové, aktualizované, rozšířené a samozřejmě lepší Přístavní manévry
Nové, aktualizované, rozšířené a samozřejmě lepší Přístavní manévry
Již počtvrté vydáme oblíbenou knihu Přístavní manévry. Je změněná, aktualizovaná a rozšířená. Ačkoli lodě se ovládají stále stejně, kniha je natolik lepší, že bude zajímavá i pro majitele starších vydání.
Co dokážu/nedokážu s jachtou?
Co dokážu/nedokážu s jachtou?
Pluji na jachtě, která nemá záďový boční propeler. Přesto jsem schopen s ní manévrovat stejně, jako by ho měla. Nebo také ne. Záleží na tom, na jaké jachtě pluji. Jaký je v tom rozdíl?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
To že se nám loď začne otáčet kolem lana, když přidáme plyn dopředu, už asi víme. Často ale na našich kurzech slýcháme, že proto, aby se loď začala otáčet, je potřeba vytočit kormidlo. Je tomu opravdu tak? A jak to funguje i na lodích se dvěma kormidelními listy?