Novinky z Amerického poháru
Už je to nějaký ten pátek, kdy jsme naposledy psali o Americkém poháru. Poslední týden přinesl dvě zásadní události.
První je deadline pro přihlášení týmů do závodu, který byl minulý víkend. K tomuto datu se do poháru bohužel přihlásily pouze tři týmy. Prvním je Luna Rossa Challenge, který vyzval Nový Zéland ihned po výhře nad USA a se kterým se podílí na vývoji nové třídy.
Druhým týmem je jachtklub Royal Yacht Squadron, reprezentovaný Sirem Benem Ainslie, který našel nového sponzora a nově bude vystupovat pod názvem INEOS Team UK.
A třetím týmem je americký New York Yacht Club, vystupující jako tým American Magic.
Je překvapující, že se v současnosti přihlásili pouze tři vyzyvatelé. Nicméně obstarání silného finančního partnera je klíčem k úspěchu. Přihlášené týmy musí složit registrační poplatek ve výši 2 miliónů dolarů. Pravidla poháru ovšem dovolují pozdější přihlášení. Posledním deadlinem je 30. listopad tohoto roku s podmínkou složení registračního poplatku ve výši celkem 3 miliónů dolarů.
Americký tým American Magic je v tuto chvíli poskládaný ze závodníků jako jsou Terry Hutchinson (TP52, J/24, Farr 40, RC 44, 4x AC), Dean Barker, Bora Gulari nebo Paul Goodison (LOH, Moth).
Následující týden vydal RNZYC (Royal New Zealand Yacht Club) prohlášení, že z důvodu vysokých nákladů na samostatné vývoje závodních lodí, nabídne „basic design package“, který bude obsahovat základní návrh závodní lodě podobné té, kterou budou mít New Zealand. Půjde o podobný princip, který použil Emirates v programu AC72, kdy prodal licenci na loď italskému týmu Luna Rossa. Cílem je zvýšit počet účastníků, kteří jsou nyní sice u stolu, ale zatím nebyli schopni složit registrační poplatek kvůli nejistotě ze strany sponzorů. Příkladem je druhý potenciální vyzyvatel z Ameriky – Team USA 21, který má sice přislíbenou finanční injekci od sponzora, ale zatím bez podepsaného kontraktu.
Cílem prodeje licencí je pomoci menším týmům snížit riziko ve vlastním vývoji. Balíček „sailaway“ bude obsahovat kompletní loď připravenou k tréninkům i závodění. Již nyní je ale jasné, že tři již přihlášené týmy půjdou svojí vlastní cestou a budou vyvíjet vlastni lodě.
4698
Související články
Z Amerického poháru na nákladní lodě
Z Amerického poháru na nákladní lodě
Když se objevila křídla místo plachet na lodích pro Americký pohár, zdálo se, že jde o technickou výstřednost omezenou na pár hi-tech závodních jachet. Dnes je tatáž technologie použitá na nákladních lodích a technici z Amerického poháru hledají cesty, jak zefektivnit nákladní dopravu.
Ukrajina problémem pro Americký pohár
Ukrajina problémem pro Americký pohár
Týmy Amerického poháru se při přepravách svých lodí po světě často spoléhaly na největší dopravní letadlo Antonov An-225 Mrija. Toto letadlo bylo při útoku ruských sil na letiště Hostomel u Kyjeva zničeno.
One design třída na žabích nohou
One design třída na žabích nohou
Italská loděnice Persico představila závodní jachty FLY40 inspirované posledním Americkým pohárem. Chtěla by z nich vytvořit one design třídu, která by měla svůj vlastní závodní okruh.