Nové nákladní lodě s plachtami
Také námořní doprava se snaží zezelenat. Britský rejdař Union Maritime oznámil stavbu 34 nových lodí, které budou vybaveny pevnými plachtami od BAR Technologie WindWings. Každá z plachet by měla denně ušetřit v průměru 1,5 tuny paliva.
Union Maritime se chystá do roku 2030 vyhovět požadavku IMO na redukci emisí o 20 % ve srovnání s rokem 2008. Dalším požadavkem pro rok 2030 je 5 % energie z obnovitelných zdrojů v celkovém energetickém mixu.
Společnost má v současné době přes 70 lodí, 52 z nich jsou tankery. Dalších 35 lodí je objednáno v nejrůznějších loděnicích. Jak již bylo řečeno, většina bude vybavena plachtami WindWings.
571
Související články
Uchycení výtahu hlavní plachty
Uchycení výtahu hlavní plachty
Pokud se budeme bavit o klasické hlavní plachtě, setkáme se s více způsoby, jakými může být uchycen výtah do hlavy plachty. Podle velikosti plachty nám ze stěžně povede buď jedno lano, které se přímo připevní k hlavě plachty. Nebo bude výtah průběžný, tedy na hlavě plachty bude pouze kladka a výtah půjde dvojitě, aby měl silnější převod a větší sílu při vytahování.
Aby plachty déle vydržely
Aby plachty déle vydržely
Nová gena a hlavní plachta na pětačtyřicítku? Odhadoval bych to na 7000 euro. Pokud budu šetřit. Co dělat proto, aby vydržely co nejdéle? Jak plachtám prodloužit život a co jim nejvíce škodí?
Nezapomínejte na výtahy plachet
Nezapomínejte na výtahy plachet
Nejvíce jachtařů se vydává na své plavby na charterových lodích. Úroveň přípravy jachet bývá různá, co se týče jízdních vlastností na plachty, pak spíše horší. Pokud tedy chceme, aby „polotovar“ dobře fungoval, je třeba si ho „dodělat“.