Nové maríny v Chorvatsku
Letní Jadran už začíná vypadat jako Staroměstské náměstí pod orlojem kolem poledního. To ale neznamená, že není zájem na stavbě nových marín. Právě naopak.
Přístav Drage už je do určité míry v provozu, i když jako o maríně bych o něm ještě nemluvil. Od maríny v Chorvatsku očekáváme určitou kvalitu služeb…
Byla vydána koncese na marínu Povljana na Pagu. Kapacita přístavu bude 200 míst. Práce na maríně mají začít v nejbližších dnech.
Brzy bude udělena koncese maríně Pašman a dále Sv Petar. Také zde by se měla kapacita pohybovat kolem 200 míst. Celkově v současné době čeká na schválení 21 podobných projektů.
S rostoucím počtem marín je možné očekávat i růst počtu chyrterových jachet,. Již dnes je Chorvatsko v charteru světová jednička. Podích chorvatské charterové flotily na té světové se pohybuje kolem 50 %.
1471
Související články
Ztroskotání trajektu na Premudě
Ztroskotání trajektu na Premudě
V pátek v 1820 ztroskotal trajekt Princ Zadra u ostrova Premuda. Podle svědků najel plnou rychlostí na útes Bračići na dohled od přístavu Krijal. Na palubě bylo 72 pasažérů. Druhý den šel ke dnu. Na potápěčské mapě Jadranu přibyl nový vrak.
Když se nechce domů…
Když se nechce domů…
Listopad v Praze. Ranní mrazíky, mlha, nízká oblačnost, šedivé dny. A tma. Přílišná porce tmy pro život po padesátce. Nebo raději slunce od úsvitu do soumraku, teploty nad 20 a jachting bez konkrétních cílů?
Jiný Jadran
Jiný Jadran
Teploty 22 – 23°C, moře stále koupací, lodí jen jako šafránu a jejich ceny přívětivé. Slunečný týden, dva, tři. Připlutí do přístavu není třeba plánovat. A jiní turisté? Zaslechl jsem, že jednoho opozdilce zahlédli ve Vodici… Ideální čas na plavbu po v létě vyblázněném Jadranu.