Nová a jiná Bavaria C42
Loděnice Bavaria zažívá v posledních pár letech mnoho změn. Jednou z nich jsou nové modely s označením C. Nejnovějším přírůstkem bude 12 metrů dlouhá Bavaria C42.
Bavarie se vždy vyznačovaly jednotným designem svých výrobních řad. Nyní je loděnice ve stadiu přechodu od staré řady Cruiser, k novým lodím s označením C. Přechod začal od největších jachet a směřuje k menším. Zatím nejmenší je model C42.
Proti starším jachtám došlo k mnoha na první pohled patrným změnám. V první řadě je to integrovaný čelen na přídi, dále samopřehazovací kosatka, tvar nástavby, a především tvar trupu. Trup je z části ostře zalomený, příď je na úrovni paluby velmi široká. Na vodorysce je přitom úzká a rozšiřuje se až výše.
Z nadhledu je patrná změna tvaru trupu směrem k plné šířce trupu dále na příď. Maximální šíře se táhne od zádi až do středu trupu. Výrazné zúžení je patrné až v jeho přední třetině. Šířka dodává nejen prostor na palubě a v podpalubí, ale také zvyšuje tvarovou stabilitu a tedy i výkon jachty. Výkony jachty kladně ovlivní i maximalizace délky na vodorysce díky téměř kolmé přídi a zádi.
Mimořádný prostor dodává podpalubí zalomení trupu nad čarou ponoru. Horní část boků trupu je téměř kolmá, což zvětšuje objem interiéru a zvyšuje stabilitu.
Vyšší výkony jachty zajišťuje takeláž s hlavní plachtou plochy 54 m2 a genou se 47 m2. K dispozici mohou být také Code 0 (85 m2) a genaker (140 m2). Pokud je prioritou snadná ovladatelnost jachty, v základu je k dispozici samopřehazovací kosatka.
Od stěžně jsou všechna lana svedena do kokpitu. Díky šířce 4,3 m je v kopkpitu dostatek prostoru na stolek i rozměrné lavice. Úložné prostory jsou pod lavicemi i vzadu pod podlahou.
V podpalubí jsou k dispozici verze se dvěma, nebo třemi kajutami a jednou nebo dvěma toaletami. Dvojlůžko na přídi je široké až 1,8 m a 2,1 m dlouhé. V zadních kajutách je délka lůžek 2 m a šířka 1,6 m.
Dostatek místa není jen v kajutách, ale také v kuchyni. V základní výbavě zde překvapí například vařič s trojicí hořáků. V salonu je k dispozici i navigační stolek orientovaný po směru jízdy. Najdete ho vpředu na hlavní přepážce. Veliký salón je na nejnovější jachtě Bavarie umístěn centrálně.
Jachtu si bude možné prohlédnout na výstavě v Düsseldorfu.
Parametry
Délka
|
12,38 m
|
Délka s čelenem
|
12,90 m
|
Délka trupu
|
11,98 m
|
Délka na vodorysce
|
11,27 m
|
Šířka
|
4,29 m
|
Ponor
|
2,10/1,70 m
|
Výtlak
|
9678 kg
|
Balast
|
2698 kg
|
Plocha plachet
|
100,6 m2
|
Design
|
Cossutti Yacht Design
|
Cena
|
157 900 EUR bez DPH
|
Více
|
zde
|
4184
Související články
Co dělá paluba na přídi, když na ni šlápnete?
Co dělá paluba na přídi, když na ni šlápnete?
Jirka Pacák poslal video vlnící se paluby na přídi Bavarie 50. Nevypadá to dobře, takový laminát nebudí důvěru. Proč k tomu ale došlo?
Jak na réčko na Bavarii?
Jak na réčko na Bavarii?
Dvojice otěží s absencí otěžového vozíku je pro Bavarii typická. Mnozí jachtaři při trimování a obratech s touto sestavou chybují a přidělávají si práci. Jak na réčko s dvojicí otěží na Bavarii?
Evropskými jachtami roku jsou…
Evropskými jachtami roku jsou…
Na zahájení veletrhu Boot Düsseldorf byly jako každý rok vyhlášeny nejlepší evropské jachty roku. Z velkých výrobců tentokrát uspěla pouze německá Bavaria.