Norské námořnictvo hlídá ropné a plynové zařízení
Norský plyn a ropa jsou dnes pro Evropu důležitější, než kdy dříve. Po poškození plynovodů Nord Stream výbuchy, by se mohlo stát poničení norské infrastruktury hlavní ruskou zbraní v boji na Ukrajině.
Ruská strana sice vehementně kroutí hlavou, když se začne mluvit o vinících poškození Nord Stream, ale stejně vehementně odmítala přítomnost svých vojáků na Krymu, či invazi na Ukrajinu. Ruské vedení je živoucí ilustrací lží. A zla…
To jsou důvody, proč Norsko nasadí svou armádu na ochranu svých ropných a plynových zařízení před možným útokem. Norsko je nyní největším evropským dodavatelem plynu a předním světovým dodavatelem ropy. Má více než 90 pobřežních ropných a plynových polí, z nichž většina je napojena na síť plynovodů o délce asi 9 000 km.
NATO a Evropská unie zdůraznily potřebu chránit kritickou infrastrukturu a varovaly před „robustní a jednotnou reakcí“, pokud by došlo k dalším útokům.
Norský úřad pro bezpečnost v pondělí vyzval k větší ostražitosti před neidentifikovanými drony , které byly spatřeny v blízkosti norských pobřežních ropných a plynových plošin, a varoval, že mohou představovat vážné riziko.
Vojenský expert Tor Ivar Stroemmen již dříve uvedl, že bezpečnost ropného sektoru severské země je laxní. „Norská vláda si musí uvědomit, že zdaleka nejdůležitějším strategickým objektem v celé Evropě je nyní dovoz energie nebo plynu z Norska.“ řekl docent na Royal Norwegian Naval Academy. "Pokud by byly tyto dodávky omezeny, zastaveny, nebo sníženy o velké množství, způsobilo by to úplnou energetickou krizi v Evropě."
"Nikdy nemůžete plně zabránit sabotáži proti 8800 kilometrům potrubí, to je nemožné," řekl Stroemmen, ale dodal, že koordinovaná akce by mohla potenciálním sabotérům ztížit provoz.
I mírumilovní Norové si musí uvědomit, že vedení Ruska udělá cokoli aby zvítězilo. Nebo aby dosáhlo čehokoli, co je možné vítězstvím nazvat. Jiná cesta, jak přežít, pro něj není.
735
Související články
Sovětské letadlové lodě jsou velmi hořlavé
Sovětské letadlové lodě jsou velmi hořlavé
Sovětský svaz nebyl na letadlové lodě příliš dobrý. Pomineme-li vrtulníkové lodě (což je dnes každá trochu větší jachta), bylo v loděnicích se srpem a kladivem ve znaku dokončeno jen pět kousků něčeho, co bylo nazýváno letadlovými křižníky. Jejich vlastnosti jsou různě špatné. Ale dobře hoří…
Rekordní pokus o zanoření ruské ponorky
Rekordní pokus o zanoření ruské ponorky
Ruská marína se v době, která je pro ni nelehká, pokouší o vytvoření nového světového rekordu v zanoření dieselelektrické ponorky. Pokus probíhá v přístavu Sevastopol na Krymu.
Plavby v polárních krajích a vhodná jachta do extrému
Plavby v polárních krajích a vhodná jachta do extrému
Arktida, Norsko – země úžasné přírody, dobrých námořníků, rovných klidných lidí ochotných v nouzi pomáhat do roztrhání, ale také země, kde se dbá na dodržování pravidel psaných i nepsaných, kde se neodpouští vypočítavost, pro kterou vás okamžitě „zasklí“ a kde symbolem hrdosti je soběstačnost a nepotřeba hledat vytáčky a zkratky. Nechci ale popisovat norské reálie, o tom je napsáno dost jinde. Pro lodní obec bych rád krátce sdílel něco málo o tom, co potřebuje loď, aby umožňovala celoročně příjemnou a bezpečnou plavbu za polárním kruhem.