Není křižování, jako křižování
Na trackingu závodu The Ocean Race Europe vidíte, jaký je rozdíl ve křižování mezi jachtami IMOCA s foily a staršími loděmi VO65 s naklápěcím kýlem a daggerboardy, ale bez foilů.
Na horním obrázku vidíte křižování jachet IMOCA v Gibraltaru proti východnímu větru. Vede tým Thomase Ruyanta na LinkedOut. Jde o jachtu IMOCA nejmodernější generace, která je extrémně rychlá, ale nestoupá tak ostře. Na obratech vidíte, že jdou daleko přes 100°.
Na spodním obrázku jsou mnohem ostřejší úhly jachet VO65. Jak na trase vedoucí Sailing Poland, tak především na druhé Akzo Nobel je skvěle vidět, o kolik ostřeji stoupají proti větru, o kolik ostřejší jsou obraty.
3082
Související články
(Skoro) každý může mít svou jachtu IMOCA
(Skoro) každý může mít svou jachtu IMOCA
Jachting není jedinou oblastí, v níž technologie použité v top levelu postupem času propadávají i do segmentu pro obyčejné smrtelníky, v tomto případě tedy ze závodního jachtingu do turisticky-rekreačního. Dobrým příkladem této praxe je jachta Finot-Conq 56 postavená loděnicí Knierim Yachtbau.
Pohodlí, nebo nižší hmotnost
Pohodlí, nebo nižší hmotnost
Jak má vypadat kokpit závodní offshore jachty? Padesát let se účastnily závodu kolem světa jachty s otevřeným kokpitem, ve kterém byla posádka vystavena atakům větru, deště a vln. Za týden se vše změní a kolem světa vyplují jachty, na kterých jsou kokpity kapotované jako u závodních strojů účastnících se 24 hodin Le Mans. Proč najednou taková změna?
Kevin Escoffier, favorit The Ocean Race
Kevin Escoffier, favorit The Ocean Race
Německý Yacht přinesl rozhovor s jedním z favoritů blížícího se závodu kolem světa The Ocean Race (dříve The Volvo Ocean Race). Z tohoto rozhovoru přinášíme to nejzajímavější.