Daniel Vodička / čtvrtek 24. listopadu 2016 / Kategorie: Novinky Nejvyšší ocenění pro elektromotor Torqueedo Společnost Torqeedo dostala nejvyšší ocenění DAME Design Awards za svůj systém Torqeedo Cruise FP. Jde o systém elektropohonu plachetnic do 10 tun výtlaku. Porota ocenila výborné zpracování, kompaktní rozměry, integrovaný přístup a realistickou cenu produktu. Zabudované elektromotory ještě nejsou na plachetnicích příliš k vidění. Torqeedo nabízí alternativu k zabudovaným dieselovým motorům. Systém dodává maximální výkon při zachování minimální hmotnosti. Samotný motor prošel testováním v tisících přívěsných pohonech této značky. Je jen jedním z komponentů integrovaného systému. Dále se systém skládá z lithiových baterií, nové elektronické ovládací páky, která je speciálně vyvinutá pro plachetnice a moderního uživatelského prostředí. Systém může být nabíjen přes břehovou přípojku, solárními panely nebo generátorem. Zároveň sám může při plavbě na plachty generovat elektrickou energii, protože pracuje jako hydrogenerátor. K dispozici jsou výkony od 2 do 10 kW, což odpovídá výkonům od 5 do 20 HP. Všechny modely jsou vybaveny vlastní GPS, díky které za použití vlastních Torqeedo akumulátorů má kormidelník stále k dispozici údaje o dojezdu na baterie. Navíc jsou údaje o motoru a bateriích přenášeny aplikací Torq Trac i do mobilních telefonů. Cena motorů Cruise FP se pohybuje podle výkonu od 3149 EUR do 6499 EUR včetně DPH. Parádní věcička. Bez hluku, bez údržby, bez nádrží, bez nafty a samozřejmě bez zplodin… Na naše vody?Těžko může být něco lepšího. Nemusíte shánět benzínovou pumpu... O motorech Torqueedo najdete více informací například zde. 4343 Tagy: elektromotorTorqueedo Související články Elektrický motor na dinghy? Elektrický motor na dinghy? Přívěsný motor na dinghy. Co je s ním starostí. Je těžký, hlučný, často špinavý, neskladný, nespolehlivý… A přitom taková blbost… Je otázkou, jestli nenastala doba na jeho výměnu. Tentokrát správné řešení z Wannsee Tentokrát správné řešení z Wannsee Studenti berlínské Technické univerzity z různých oborů spojili síly a pustili se do projektu pozoruhodného dvoutrupého plavidla, poháněného elektromotorem napájeným solárními panely. Cílem zhruba čtyřicítky studentů z 16 studijních programů je účast na červencovém závodu Monaco Energy Boat Challenge. Na malé lodě do klidných vod - 5kW elektropohon Fischer Panda Na malé lodě do klidných vod - 5kW elektropohon Fischer Panda Německý výrobce Fischer Panda představil na amsterdamském veletrhu Metstrade nové elektrické pohonné ústrojí, jímž reaguje na velkou poptávku po kompletních řešeních pro malé rekreační lodě.
Elektrický motor na dinghy? Elektrický motor na dinghy? Přívěsný motor na dinghy. Co je s ním starostí. Je těžký, hlučný, často špinavý, neskladný, nespolehlivý… A přitom taková blbost… Je otázkou, jestli nenastala doba na jeho výměnu.
Tentokrát správné řešení z Wannsee Tentokrát správné řešení z Wannsee Studenti berlínské Technické univerzity z různých oborů spojili síly a pustili se do projektu pozoruhodného dvoutrupého plavidla, poháněného elektromotorem napájeným solárními panely. Cílem zhruba čtyřicítky studentů z 16 studijních programů je účast na červencovém závodu Monaco Energy Boat Challenge.
Na malé lodě do klidných vod - 5kW elektropohon Fischer Panda Na malé lodě do klidných vod - 5kW elektropohon Fischer Panda Německý výrobce Fischer Panda představil na amsterdamském veletrhu Metstrade nové elektrické pohonné ústrojí, jímž reaguje na velkou poptávku po kompletních řešeních pro malé rekreační lodě.