Největší remorkérová záchranná operace
O uvíznutí čínské kontejnerové lodi CSCL Indian Ocean a její záchraně jsme již dvakrát psali. Zde se podívejte na to, jak se v největší remorkérové záchranné operaci podařilo loď vyprostit. Akce se účastnilo celkem 12 remorkérů. Uvolnit loď dlouhou 400 metrů z mělčiny, není žádná sranda. Nakonec po pečlivé přípravě trvala celá akce jen 20 minut.
Důvodem nasednutí CSCL Indian Ocean byla porucha kormidelního mechanismu.
No a jen pro zajímavost. Včera nasedla v Anglii na dno jiná z největších kontejnerovek. Nasednutí na dno bylo úmyslné, důvodem bylo selhání motoru. Jednalo se o loď APL Vanda.
2433
Související články
Kdy použít boční vlečení a jak
Kdy použít boční vlečení a jak
Přestane pracovat motor a potřebujete dostat jachtu do přístavu k molu. Jak na to? Ideální je boční vlečení, které umožňuje s vlekem manévrovat. Má to ale svá specifika.
Rybář nalezen po 95 dnech na oceánu
Rybář nalezen po 95 dnech na oceánu
Peruánský rybář zmizel v Pacifiku. Nalezen po 95 dnech na oceánu. Jedl šváby, ptactvo (všechny druhy mořských ptáků jsou jedlé) a mořské želvy. Sbíral dešťovou vodu. V okamžiku záchrany byl silně dehydrovaný a v kritickém stavu. Ale živý…
Podcenění počasí a špatný konec
Podcenění počasí a špatný konec
Na severozápadě USA došlo k nehodě jachty. Záchranná operace byla úspěšná jen z poloviny. Navzdory nasazení lodě i vrtulníku. Na videu je vidět, že zabíjet mohou jen pohyby jachty na skalách