Největší remorkérová záchranná operace
O uvíznutí čínské kontejnerové lodi CSCL Indian Ocean a její záchraně jsme již dvakrát psali. Zde se podívejte na to, jak se v největší remorkérové záchranné operaci podařilo loď vyprostit. Akce se účastnilo celkem 12 remorkérů. Uvolnit loď dlouhou 400 metrů z mělčiny, není žádná sranda. Nakonec po pečlivé přípravě trvala celá akce jen 20 minut.
Důvodem nasednutí CSCL Indian Ocean byla porucha kormidelního mechanismu.
No a jen pro zajímavost. Včera nasedla v Anglii na dno jiná z největších kontejnerovek. Nasednutí na dno bylo úmyslné, důvodem bylo selhání motoru. Jednalo se o loď APL Vanda.
2303
Související články
Nápad za 100 bodů
Nápad za 100 bodů
Vyrazit na nejvyšší vrchol Pelješacu v žabkách, před polednem a v teplotách přes 30°C je hloupost ocenitelná Darwinovou cenou.
Kolik stojí záchrana lodě?
Kolik stojí záchrana lodě?
Výborný článek o tom, jaký je rozdíl mezi záchranou lodi a pouhým vlečením, jsme dostali od Lukáše Staňka. Je to jen hra se slovy? Ne, jde o to, kolik za asistenci v problémech zaplatíte. Tento rozdíl je třeba znát.
Na mělčině. Co dělat?
Na mělčině. Co dělat?
Najeli jste na mělčinu. Pod kýlem bahno, žádné škody na lodi, ale nedaří se odplout. Pomáhá vám člun, naklání vás. Dělá to ale dobře?