Největší propeler na cestě
Na cestě přes půl světa je propeler s největším průměrem na světě, který byl vyroben pro kontejnerovou loď ve výstavbě v Jižní Koreji.
Propeler o průměru 10,3 metru byl vyroben v Mecklenburger Metallguss GmbH a nyní je na cestě z Hamburku do Jižní Koreje. Propeler vážící 113 tun s pěti lopatkami je určen pro kontejnerovou loď s motorem o výkonu 85000 hp.
Nejde však o nejtěžší propeler. Takový najdeme na Emma Maersk (motor o výkonu 114 800 hp). Průměr lodního šroubu byl sice jen 9,6 m, ale protože má o lopatku více, jeho hmotnost je 131 400 kg.
Určitě se nezapomeňte podívat na video pod článkem, jak se podobný propeler vyrábí.
5486
Související články
Ukradený propeler, unavený zloděj na Istrii a smrtelně nebezpečné ohňostroje
Ukradený propeler, unavený zloděj na Istrii a smrtelně nebezpečné ohňostroje
Rakouské důchodkyni ukradli v Grebaštici propeler z plachetnice. Zloděj se vloupal do domu v Medulinu na Istrii. Byl ale unavený a usnul na divanu. Zábavné hry s pyrotechnikou na svatbách. Jedna žena zraněná těžce, jedna nepřežila.
Když potřebujete rychle lodní šroub...
Když potřebujete rychle lodní šroub...
Kurz přístavních manévrů v Praze na Vltavě. Kurz je v polovině, když jachta přestane reagovat. Motor běží, hřídel se točí, ale loď nejede. Danu Přívarovi je příčina jasná. Upadl lodní šroub. Potřebujeme velmi rychle náhradu.
Nechat točit? Netočit?
Nechat točit? Netočit?
Na první pohled se zdá odpověď jasná. Při plavbě na plachty je třeba nechat lodní šroub točit. Jsou však i zastánci opačné teorie. Tak kdo má pravdu?