Největší kontejnerovka poprvé v Suezu
Nová největší kontejnerová loď na světě se jmenuje Ever Ace. Byla na vodu spuštěna v červenci a nyní je na své první plavbě z přístavu Taipei do Rotterrdamu. Kapacita kontejnerovky je 24 000 TEU, tedy 24 000 20 stop dlouhých kontejnerů. Po naložení na koleje by šlo o vlak dlouhý 216 km, tedy z Prahy až někam za Brno.
Pokud lepším počtářům výpočet nesedí, je třeba brát v úvahu, že na vlaku nemůže jet kontejner za kontejnerem, ale musí být mezi nimi nějaká ta mezera. Do zatáček…
Pojďme ale zpět Ever Ace. Nová největší kontejnerová loď na světě je dlouhá 399,9 metru. Šířka lodě je 61,5 metru a ponor 16,5 metru (to je podjezdová výška mostu Ždrelac mezi Ugljanem a Pašmanem). Na šířku by se Ever Ace nevešla na Václavské náměstí. O pár decimetrů, ale nevešla.
Tento mamut mezi kontejnerovými loděmi poprvé proplul Suezem 28. srpna a v Rotterdamu by měl být již tuto sobotu odpoledne. V současné chvíli se rychlostí 18,8 uzlu blíží k Gibraltaru, kde je očekáván každou chvíli.
3739
Související články
Kolik pater kontejnerů je na kontejnerové lodi?
Kolik pater kontejnerů je na kontejnerové lodi?
V sedmdesátých letech se objevily kontejnerovky, které převážely 9 pater kontejnerů. V osmdesátých 14, v devadesátých 15, v roce 2010 18 pater. Kolik je to dnes?
Beşiktaş srazila letadlovku
Beşiktaş srazila letadlovku
Před dvěma dny 12. února jen 14 minut před půlnocí se na americké letadlové lodi USS Harry S. Truman rozezněly všechny alarmy. 333 metry dlouhé plovoucí letiště se srazilo s nákladní lodí MV Besiktas-M vyplouvající na severní straně ze Suezu.
Návrat námořní dopravy do doby krále Klacka?
Návrat námořní dopravy do doby krále Klacka?
Námořní doprava se vrací do doby před Panamou a Suezem. Proč nákladní lodě znovu obeplouvají mysy Dobré naděje a Horn? Proč volí extrémně dlouhé trasy?