Nejrychlejší závod kolem světa odstartoval
Včera po poledni odstartoval z Brestu nejrychlejší závod kolem světa Arkea Ultim Challenge. Sólový. Během první noci trimarany dosahovaly rychlosti až 45 uzlů.
Šestice startujících se vydala na cestu včera ve 1330. Od té doby již ukrojily z porce, kterou mají před sebou 400 mil. Finisterre za zádí, vedoucí pětice se řítí rychlostmi nad 30 uzlů k Madeiře. Zaostává pouze o pár generací starší trimaran Adagio Erica Perona. Nyní ztrácí na prvního 109 mil.
Situace se však velmi rychle zamotá. Vítr se stočí do úst a zeslábne k nule. Nevelký pás příznivého NW větru severně od Madeiry je až za oblastí vyššího tlaku vzduchu. V cestě na jih pak bude stát tlaková výše mezi Madeirou a Kanáry. Zdá se, že do pasátu povede cesta buď překonáním bezvětří ve výši, to může být velmi zdlouhavé, nebo úzkým koridorem NE větru, který se táhne na SW od Madeiry. Vzhledem k nutnosti stále halzovat by se jednalo o extrémně fyzicky náročnou trasu. Navíc pás větru mezi dvěma výšemi je velmi úzký, bezvětří na obou stranách cesty. Z dnešního pohledu to vypadá na cestu minovým polem.
V této chvíli za sebou mají závodníci Biskaj. Vítr byl nestálý, proto byla třeba neustálá pozornost. Navíc závodníci proplouvali oblastí s velmi hustým provozem. Moc se tedy nevyspali. Vedení závodu hlásí po první noci maximální rychlosti kolem 45 uzlů. Takovou rychlostí plavba kolem světa rychle ubývá.
Na čele pluje Maxi Edmond de Rothschild, před SVR Lazartigue a Sodebo Ultium 3, Banque Populaire XI, Actual Ultim 3 a Adagio. Rozdíl mezi prvním a čtvrtým místem je 10 mil.
Polohu lodí najdete zde.
611
Související články
Strukturální problémy trimaranu Neel
Strukturální problémy trimaranu Neel
Německý majitel trimaranu Neel 47 ukazuje strukturální problémy na lodi, kterou vlastní 4 roky. Praskliny po celé lodi, utrhané přepážky, určitě nelze říci, že se jedná o loď v plavbyschopném stavu.
Schovat se před bouří je správné řešení
Schovat se před bouří je správné řešení
Pokud mohu snížit riziko pro loď a posádku na minimum, udělám to. Není-li to nezbytné, neriskuji. Skvělým příkladem je současné dění v závodu kolem světa Arkea Ultim Challenge.
Loick Peyron o důležitosti štěstí
Loick Peyron o důležitosti štěstí
Trojice vedoucích jachet Arkea Ultim Challenge má za sebou mys Horn a hledá cestu na sever Atlantikem. 4700 mil do cíle pro vedoucího Caudreliera. Co o dosavadním průběhu závodu říká hvězda oceánského jachtingu Loick Peyron?