Nejlepší bluewater jachty 2
Ve druhém dílu seriálu o nejlepších bluewater jachtách, který připravil anglický časopis Yachting World, se podíváme, jaké vybral jachty pro ty, kteří preferují rychlejší plavbu.
Swan 54
Yachting World začal tím zřejmě nejlepším. Finská loděnice Swan patří na pomyslný vrchol cenové pyramidy. Její trup do V je navržen tak, aby plavba ve vlnách byla pohodlná i ve chvíli, kdy se probíjíte proti větru. O kvalitě není třeba se zmiňovat. Jeden z úložných prostorů pod kokpitem může sloužit i jako kajuta, nebo prostor na pračku, myčku a další technické doplňky.
Foto Arcona Yachts
Arcona 435
Arcona 435
Jachta zvítězila v soutěži o evropskou jachtu roku 2019. Výborné plavební vlastnosti a rychlostní potenciál. Dalo by se řící, že jde o cruiser-racer. Znovu severská kvalita provedení. Loděnice nabízí i možnost výroby karbonového trupu. Je snadno ovladatelná a výborně si vede ve slabém větru.
Foto Outremer
Outremer 51
Outremer 51
Katamaran, který je postaven na výkonech. Katamarany této značky nevynikají rozměrným podpalubím. Jsou lehké, a proto také velmi rychlé. Kormidelník může za ideálních podmínek zasednout do sedadla na zádi a užít si vedení lodi s pínou v ruce. Se zasouvacími daggerboardy si výborně vede i na stoupačku.
Xc45
Šlo o první turistickou jachtu, kterou dánská loděnice X Yachts vyrobila. O té doby šlo o výrobce cruiser-racerů. Loděnici šlo o to, nabídnout vysloužilým závodníkům svoji jachtu na delší plavby. Jiný tvar trupu upravený pro cruising, větší nádrže, solidní rychlostní potenciál a ocelová vnitřní struktura držící kýl.
Catana 47
Další z katamaranů, který preferuje rychlost, je Catana. Také Catany jsou vybaveny zasouvacími daggerboardy. Další seriózním prvkem je větší světlá výška příčníků mezi trupy. Kladný efekt se projeví ve větších vlnách.
Foto Sweden Yachts
Sweden Yachts 45
Sweden Yachts 45
Švédská klasika, která se už nevyrábí. Jachta, která si dobře vedla i v regatách. Některé byly vybaveny karbonovými stěžni a vysouvacími čeleny. Pro snadné ovládání byly vybaveny samopřehazovací kosatkou. Plno teaku a excelentní kvalita.
Swan 51
Swan byl, je a vždy bude pojmem. Jednapadesátka byla poprvé vyrobena v roce 1981, ale stále má celou řadu svých příznivců. Je to jachta, která dokáže překonávat dlouhé vzdálenosti rychle a s lehkostí. To vše v klasickém balení.
JPK 45
U nás téměř neznámá loděnice se specializuje na stavbu závodních jachet. Závodní jachty této značky několikrát zvítězily ve Fastnetu či Middle Sea Race. Pětačtyřicítka je turistická jachta s extrémním rychlostním potenciálem. Vynikající je krytá přední část kokpitu, jako na závodních jachtách IMOCA.
Foto Pogo Structures
Pogo 50
Pogo 50
Další z kategorie extrémně rychlých francouzských jachet. Pogo vyrábí závodní jachty pro Minitransat a lodě Class 40. Inspirace a zkušenosti jsou ohromné. Navíc může jít o jachtu se sklopným kýlem, který zmenší ponor na minimum a umožní přístup na mělká kotviště.
Foto Seawind
Seawind 1600
Seawind 1600
Australský katamaran, který není v Evropě příliš známý. Designéři Reichel-Pugh mají ohromné zkušenosti se závodními jachtami. Zajímavě jsou na tomto katamaranu řešena kormidla, která jsou ve zvedacích kazetách. V případě nutných oprav je lze vysunout.
2978
Související články
Otevřený nebo uzavřený kokpit?
Otevřený nebo uzavřený kokpit?
Krásné nové jachty s hladkou palubou, nízkou nástavbou a elegantním otevřeným kokpitem. Na druhou stranu jachty IMOCA, kde je již kokpit téměř dokonale uzavřený. Co je správné, má být kokpit otevřený, nebo zakrytý?
Jaká má být jachta na dlouhé plavby?
Jaká má být jachta na dlouhé plavby?
Jachtingu, kterým se nyní budeme zabývat, se říká bluewater cruising. Jde o dlouhé plavby. Nejlépe samozřejmě kolem světa. Co má mít loď, která je pro podobné plavby ideální?
Manželé koupili závodní speciál z Vendée a dělají z něj dovolenkový cruiser
Manželé koupili závodní speciál z Vendée a dělají z něj dovolenkový cruiser
Pohodlná, ale přitom výkonná jachta na dlouhé plavby. To byl sen manželů Matta Steversona a Janneke Petersenové. Koupili vysloužilou závodní jachtu třídy Open 60, která se v roce 1989 pod názvem Duracell účastnila prvního ročníku sólo závodu kolem světa Vendée Globe. Nyní loď prochází přestavbou na zahradě manželského páru.