Nebezpečný přívěsný motor na zádi
Na mnoha jachtách se vozí přívěsný motor na zadním koši na boku. Je to pozice, která může způsobovat nepříjemné a hlavně zbytečné škody.
Přívěsný motor. Kam s ním? Posádka ho chce, přitom překáží. Charterové společnosti to často řeší tím, že ho dají na bok na zádi na zadní koš. Hotovo, uděláno. Má s tím klient problém? Je to jeho problém. Tak mu to odečteme z kauce.
Proč není toto místo vhodné? Moderní jachty jsou na zádi velmi široké. Při zajíždění k molu, nebo při odplouvání je šířka zádě nepříjemným problémem. Přívěsný motor přidává další decimetry navíc. K tomu nejde nijak ochránit, obložit fendry atd. Navíc je kvůli svému tvaru takový chytlavý. Za všechno se zachytí, snadno je způsobená škoda na něm, nebo na vedle stojící jachtě.
Pojďme se podívat například na vyplouvání. Vyplouváme z řady lodí. Potřebujeme se stočit a každý centimetr v maríně hraje roli. Do toho motor, který se zachytává za sloupky, vylamuje se a jinak škodí.
Co s tím? Lepší je umístění na zádi. Tam při vyplouvání nepřekáží. To je ale možné spíše u majitele jachty. Na charteru? Občas to řeším tak, že ho sundám a uložím do batisty. Jen pozor, na který bok ho pokládáte. Jen jeden je vhodný.
137
Související články
Čínský útok na Lodní noviny
Čínský útok na Lodní noviny
Dnes od rána čelíme útoku Číňanů na Lodní noviny. Bráníme se, ale už začínáme umdlívat. Vždy noví a noví Číňané. A my jsme jen dva…
Neumíme dělat reklamu. Umíme dělat kurzy
Neumíme dělat reklamu. Umíme dělat kurzy
V čem jsou Lodní noviny katastrofálně slabé? Je to v reklamě. Neumíme dělat reklamu. Reklamu na Lodní noviny, reklamu na naše kurzy, reklamu na naše plavby. Předpokládám, že jste nikdy žádnou naši reklamu neviděli. Je to tak?
Krátký, nebo dlouhý
Krátký, nebo dlouhý
Abych mohl zajet na místo v přístavu mezi jachtami, musím se stočit a začít do místa couvat. Co když to ale nevyjde? Můj odhad byl špatný, jsem moc krátký, nebo naopak dlouhý? Jak to řešit?