Nebe a dudy
Podívejte se na video z dnešního dne The Ocean Race. Stoupačka v bouři. Na videu je zajímavé srovnání kategorií VO65 a IMOCA. Rozdíl snad ani nemůže být větší.
Na palubě VO65 početná posádka navlečená do žluťáků, všichni zabalení od hlavy až k patě. Prostě nechutná stoupačka proti bouři, ve které vítr dosahoval až 55 uzlů.
A třída IMOCA? Ta samá bouře. Samozřejmě. V kokpitu to ale vypadá docela jinak. Posádka jen v tričkách… Žádná voda, žádný vítr, žádná zima. Trochu jako v počítačové hře. Jachting z tepla obýváku.
Na palubě VO65 to samozřejmě musí být fantastický zážitek. Skvělá loď, plavba v bouři… Asi jako jízda v parádním sportovním kabrioletu. Za bouřky. Bude to zážitek…
Pokud ale kolem prosviští to samé, se zataženou střechou, tak asi budete trochu závidět, že?
Na druhém videu je oprava hlavní plachty na palubě vědoucí jachty HOLCIM. Jiná technologie, než běžně používáme na turistických jachtách.
928
Související články
Jak se opravuje díra v trupu
Jak se opravuje díra v trupu
Na startu The Ocean Race Europe Allagrande Mapei rozpárala outriggerem trup Holcim-PRB jak otvírákem. Díra v trupu jak dveře do kamionu. Jak se taková škoda opravuje nám řeklsólový jachtař a lodní stavitel Milan Koláček.
Milan Koláček, proč Class40?
Milan Koláček, proč Class40?
Offshore jachtař Milan Koláček startuje letos v třídě Class40. Vrcholem bude na podzim závod přes Atlantik známý jako Transat Jacqus Vabre. Co je Class40 a jaká je jachta, na které bude závodit?
Jen další krásná studie, nebo to máme brát vážně?
Jen další krásná studie, nebo to máme brát vážně?
Metis 45. Plně foilující pětačtyřicítka, která by měla mít rychlostní potenciál jachet IMOCA a byla by vyráběná sériově. Je to jen další hezký obrázek, který má k realizaci tak daleko, jako Rusko k demokracii, nebo je možné, že se tato mašina brzy objeví na vodě?