Daniel Vodička / neděle 16. července 2017 / Kategorie: Ostatní regaty Naše Giulia na MS Po dvou týdnech strávených v Terstu na Mistrovství světa námořních lodí ORCi se opět probouzím do deštivého pražského rána a mám tak konečně prostor zhodnotit uplynulé dva týdny našeho společného týmového snažení. Díky intenzivní přípravě přímo v dějišti v předešlých měsících jsme nebyli úplnými nováčky. Věděli jsme, že máme problémy s rychlostí lodě v kurzech proti větru, jelikož už v přípravných závodech jsme odchylku zazanamenali, ale pořád jsme hledali chybu v nás a špatném trimu plachet nebo stěžně. Občas se totiž loď rozjela a my poráželi naše soupeře jedoucí na identicky stejných lodích. Bohužel a nebo spíše bohudík, nám toto mistrovství odpovědělo na otázku, v čem tkvěla chyba, i díky tomu, že se v Terstu sešlo 6 identických lodí a my měli ty nejlepší podmínky pro porozumění té naší. I konkurenční posádky nám překvapivě vycházely ochotně vstříc, což byla pro mě strašně milá zkušenost proti letům minulým. Celé Mistrovství se neslo v duchu slabého větru o síle 4-7 kn, již od prvního dne. V naší kategorii, tedy v kategorii C proto vládly lehké lodě typu FAR30 a MELGES32. Itálie 9.98 je ve větru 6-10 kn velmi náročná na trim plachet a spínání mechanického napínaní předního stěhu spolu se soft vanty a kladkovým backstayem. Bylo pro nás stále oříškem najít ideální nastavení. Starty na čtvrtý pokus a černou vlajku pak přinášely napínavé momenty na startovní čáře hlavně pro fotografy a pár diskvalifikací pro nedočkavce. Při pohledu na výsledkovou listinu se opět potvrdilo, že navigační rozjížďky jsou naší silnou stránkou a podařilo se zajet deváté místo, což byl náš nejlepší výsledek v rozjížďkách na mistrovství. V dalších rozjížďkách jsme zajížděli stabilní výsledky v druhé polovině startovního pole i přesto, že jsme měli z 90% výborné starty. Bohužel jsme vždy na první návětrné boji byli za půlkou. I přesto bylo Mistrovství pro náš tým velmi úspěšné. Přišli jsme na chybu, která nás brzdila a máme nyní dostatek času ji odstranit. Za sebe jsem si to opravdu užíval mnohem více než jsem přes hromadu starostí s rychlostí dával najevo. Měl jsem tu nejlepší posádku, která bojovala do posledního dne proti nepřízni osudu a já si nedokážu představit lepší. Jsme mladý tým, který se rozhodl vybojovat evropský respekt cestou postupného se zlepšování a společného jachtařského růstu a to nás spojuje. Výsledky najdete zde. U další regaty na shledanou Za posádku Giulia sailing Johan 4111 Tagy: HirnšalmistrovstvíGiuliaTerst Související články 28. Česká námořní rallye, poslední volná SALONA 46 28. Česká námořní rallye, poslední volná SALONA 46 Přihlášky na ČNR jsou otevřeny necelý měsíc a ve třídách Salona 46 a First 45 je volná již jen poslední Salona. Volné lodě jsou stále ve třídě Hanse 418. Aby vás hloubka nepřekvapila Aby vás hloubka nepřekvapila Odpoledne přistanete v Chorvatsku u mola. Vody není příliš, ale 30 čísel pod kýlem stačí. Ráno jsou pohyby podivně trhavé a nedaří se odplout. Sedíte na dně. Jak se takové situaci vyhnout? Maďarovy nekončící trable Maďarovy nekončící trable Toto vyprávění o převozu lodi z Malorky někam k Benátkám, by se dalo začít okřídleným rčením, že totiž had a čert serou na jednu hromadu. Je pak samozřejmě důležité, se k nim, jaksi, nepřidávat…
28. Česká námořní rallye, poslední volná SALONA 46 28. Česká námořní rallye, poslední volná SALONA 46 Přihlášky na ČNR jsou otevřeny necelý měsíc a ve třídách Salona 46 a First 45 je volná již jen poslední Salona. Volné lodě jsou stále ve třídě Hanse 418.
Aby vás hloubka nepřekvapila Aby vás hloubka nepřekvapila Odpoledne přistanete v Chorvatsku u mola. Vody není příliš, ale 30 čísel pod kýlem stačí. Ráno jsou pohyby podivně trhavé a nedaří se odplout. Sedíte na dně. Jak se takové situaci vyhnout?
Maďarovy nekončící trable Maďarovy nekončící trable Toto vyprávění o převozu lodi z Malorky někam k Benátkám, by se dalo začít okřídleným rčením, že totiž had a čert serou na jednu hromadu. Je pak samozřejmě důležité, se k nim, jaksi, nepřidávat…