Nákladní plachetnice s vínem a kakaem
Francouzská nákladní plachetnice Grain de Sail má za sebou první plavbu s vínem do New Yorku a s kakaem z Dominikánské republiky do přístavu Saint-Nazaire ve Francii. Celkově plavba trvala 4 měsíce.
Grain de Sail je hliníková plachetnice, která byla navržena a vyrobena pro přepravu nákladu. Je skoro 25 metrů dlouhá, škunerové oplachtění a je schopna přepravit náklad do hmotnosti 35 tun. Může vézt 1500 beden vína, každá bedna po 12 lahvích. Předpoklady jsou, že se na plavbu přes Atlantik vydá dvakrát do roku. Malý dieselový motor je určen jen pro manévrování v přístavech. Posádku nákladní plachetnice tvoří 4 jachtaři.
Zdroj mapy.cz
Trasa plavby
Na první cestu přes Atlantik do New Yorku se vydalo 15 000 láhví francouzského organického vína. Plavba do New Yorku trvala 4 týdny. Z New Yorku vedla cesta do Dominikánské republiky pro náklad kakaa, kterého bylo naloženo 33 tun. Na další plavbu z Bretaně se plachetnice chystá v dubnu.
Podpalubí plachetnice je izolováno pěnovým nástřikem, který zajistí, že víno nebude znehodnoceno výkyvy počasí. Spotřeba elektrické energie na palubě je pokryta větrnými turbínami, solárními panely a hydrogenerátory.
Více informací najdete zde.
Titulní foto Matthieu Riou
2269
Související články
Teplota vody jako rizikový faktor
Teplota vody jako rizikový faktor
Jachtařům se zdá jachting stejně nebezpečnou činností, jako přecházení Strakonické na světlech na Smíchově u lihovaru. Ano, určité riziko vždy existuje… Takové pojišťovny to ale vidí jinak.
Spotřeba paliva u lodních motorů
Spotřeba paliva u lodních motorů
Jaká je hodinová spotřeba lodních motorů na jachtách, na kterých nejčastěji vyplouváme? Je pravda, když vám pracovník charterové společnosti tvrdí, že spotřeba motoru je 6 litrů na hodinu?
Není pravda, že…
Není pravda, že…
Černá stavba mola a kotviště u restaurace Fešta na ostrově Žut nedaleko ACI maríny patří murterskému radnímu Krešimiru Mudronjovi, napsal chorvatský portál Morski.hr. Je to pravda, nebo není?