Na vzduchovém polštáři…
Honba se úsporami paliva a škodlivých emisí se nevyhýbá ani největšímu provozovateli turistických lodí Carnival Corporation. Další část flotily opatří vzduchovým polštářem na spodku trupu.
Společnost uvedla, že Air Lubrication System (ALS), který již používá na palubě čtyř lodí, bude letos přidán na dalších pět lodí a do roku 2027 plánuje tuto technologii instalovat na nejméně 10 dalších lodí k. Společnost očekává, že technologie snižující odpor trupu sníží spotřebu paliva a emise uhlíku přibližně o 5 %.
Technologie ALS vytváří polštář vzduchových bublin, které snižují tření mezi lodí a okolní vodou. To vede k úsporám energie a spotřeby paliva v širokém rozsahu rychlostí.
Společnost nyní instaluje systém Silverstream® ALS na dalších pět. Kromě toho plánuje nejméně 10 dalších instalací na stávajících a nově postavených lodích. Plány na rozšíření vycházejí z úspěchu čtyř systémů, které jsou v současné době v provozu na lodích jejích značek AIDA Cruises a Princess Cruises.
385
Související články
Z friťáku do nádrže. Kdy HVO zcela nahradí fosilní paliva?
Z friťáku do nádrže. Kdy HVO zcela nahradí fosilní paliva?
Lodní doprava platí za velkého znečišťovatele životního prostředí. Podíl rekreačních lodí na celkovém objemu vypuštěných emisí skleníkových plynů v dopravě sice nedosahuje ani jednoho procenta, vzhledem k jejich minimálnímu společenskému přínosu je však ekologická stopa motorových lodí stále větším tématem i pro samotné loděnice. Jednou z cest, jak tuto stopu mírnit, je vývoj alternativních paliv. Jak je v tom sektor daleko?
Jak budou vypadat výletní lodě v roce 2100
Jak budou vypadat výletní lodě v roce 2100
Německá skupina Meyer Werft odhalila svou představu budoucí podoby a fungování odvětví výletních lodí. Využila přitom své dosavadní zkušenosti se stavbou lodí poháněných zkapalněným zemním plynem a vývojem vodíkových palivových článků. Výsledkem je tato vpravdě originální vize.
Evropa, Čína a USA mohou samy srazit emise z lodní dopravy o 84 procent
Evropa, Čína a USA mohou samy srazit emise z lodní dopravy o 84 procent
Závazky k omezení emisí produkovaných lodní dopravou, které přijala Mezinárodní námořní organizace (IMO), jsou podle mnohých málo ambiciózní a je z nich patrná snaha řešení spíše odkládat. Zhruba 84 procent lodní dopravy prochází přístavy v Evropě, Číně a Spojených státech. Pokud by tyto země nastavily přísná emisní pravidla pro připlouvající lodě, odvedly by za pár let práci, na kterou si IMO vyhradila celá desetiletí. Tvrdí to nová zpráva Evropské federace pro dopravu a životní prostředí (T&E).