Na vzduchovém polštáři…
Honba se úsporami paliva a škodlivých emisí se nevyhýbá ani největšímu provozovateli turistických lodí Carnival Corporation. Další část flotily opatří vzduchovým polštářem na spodku trupu.
Společnost uvedla, že Air Lubrication System (ALS), který již používá na palubě čtyř lodí, bude letos přidán na dalších pět lodí a do roku 2027 plánuje tuto technologii instalovat na nejméně 10 dalších lodí k. Společnost očekává, že technologie snižující odpor trupu sníží spotřebu paliva a emise uhlíku přibližně o 5 %.
Technologie ALS vytváří polštář vzduchových bublin, které snižují tření mezi lodí a okolní vodou. To vede k úsporám energie a spotřeby paliva v širokém rozsahu rychlostí.
Společnost nyní instaluje systém Silverstream® ALS na dalších pět. Kromě toho plánuje nejméně 10 dalších instalací na stávajících a nově postavených lodích. Plány na rozšíření vycházejí z úspěchu čtyř systémů, které jsou v současné době v provozu na lodích jejích značek AIDA Cruises a Princess Cruises.
497
Související články
Klaus by jen nesouhlasně pozdvihl obočí…
Klaus by jen nesouhlasně pozdvihl obočí…
I lodní doprava se snaží snižovat emise. Obviňovaná ze znečišťování ovzduší investuje do ekologických technologií. Utrácí stovky milionů navzdory Václavům Klausům, kteří nikdy neviděli výrazné tání ledu (samozřejmě kromě filmů Ala Gora).
Superjachty superškodí
Superjachty superškodí
Kdo více škodí na naší planetě. Indický šofér 50 let starého kouřícího kamionu, nebo majitel supermoderní megajachty, která je svými technologiemi označována za ekologickou?
Z friťáku do nádrže. Kdy HVO zcela nahradí fosilní paliva?
Z friťáku do nádrže. Kdy HVO zcela nahradí fosilní paliva?
Lodní doprava platí za velkého znečišťovatele životního prostředí. Podíl rekreačních lodí na celkovém objemu vypuštěných emisí skleníkových plynů v dopravě sice nedosahuje ani jednoho procenta, vzhledem k jejich minimálnímu společenskému přínosu je však ekologická stopa motorových lodí stále větším tématem i pro samotné loděnice. Jednou z cest, jak tuto stopu mírnit, je vývoj alternativních paliv. Jak je v tom sektor daleko?