Na malé lodě do klidných vod - 5kW elektropohon Fischer Panda
Německý výrobce Fischer Panda představil na amsterdamském veletrhu Metstrade nové elektrické pohonné ústrojí, jímž reaguje na velkou poptávku po kompletních řešeních pro malé rekreační lodě.
Celé ústrojí tvoří náhon nazvaný ePanda Drive, samotný elektrický agregát ePanda Power Unit a ovládací panel ePanda Control Unit. Toto ústrojí nese název ePanda Series 8.0. V tomto případě se jedná o hřídelový pohon s výkonem 5 kW.
Vzduchem chlazený náhon tvoří pevnou jednotku s invertorem a využívá technologie permanentního magnetu. Má nízké nároky na údržbu a solidní účinnost při hmotnosti 22 kg.
Nová řada ePanda vychází z dlouholetých zkušeností výrobce s mnohem většími motorizacemi, včetně elektromotorů, které dodává do obchodních lodí. Elektromotory přitom společnost produkuje již dvě desetiletí. Řešení je zároveň připraveno na propojení se systémy pro správu baterií různých výrobců.
394
Související články
Elektrický motor na dinghy?
Elektrický motor na dinghy?
Přívěsný motor na dinghy. Co je s ním starostí. Je těžký, hlučný, často špinavý, neskladný, nespolehlivý… A přitom taková blbost… Je otázkou, jestli nenastala doba na jeho výměnu.
Japonská velká čtyřka se zaměří na vodíkové lodní motory
Japonská velká čtyřka se zaměří na vodíkové lodní motory
Čtyři největší japonští výrobci motorů, Honda, Suzuki, Yamaha a Kawasaki, dostali od vlády v Tokiu posvěcení k společnému výzkumu a vývoji vodíkových motorů. Výsledek by měl nalézt uplatnění i v odvětví rekreační plavby.
Tentokrát správné řešení z Wannsee
Tentokrát správné řešení z Wannsee
Studenti berlínské Technické univerzity z různých oborů spojili síly a pustili se do projektu pozoruhodného dvoutrupého plavidla, poháněného elektromotorem napájeným solárními panely. Cílem zhruba čtyřicítky studentů z 16 studijních programů je účast na červencovém závodu Monaco Energy Boat Challenge.