Máte za sebou kapitánský kurz a chcete prvně vyvézt rodinu?
Na jaře jste absolvovali kapitánský kurz a chystáte se na svou první samostatnou plavbu. Na palubě rodina, přátelé, děti… Stejné jako mít za sebou autoškolu, dát si 4 měsíce pauzu, naložit auto a vyrazit s třesoucíma se rukama do Chorvatska. Chce to odvahu!
I když jste absolvovali dobrý kurz, po dvou či třech měsících jsou vaše znalosti a dovednosti jen mírně nad nulou. Umíte vyvázat fendr? Uzel na vazáku? Dračák? Jak jistí se budete cítit při vyplouvání z maríny? Jak dobře vám půjde zajíždění?
Sezóna se blíží konci, ale přístavy budou stále plné. Cítíte se být na toto připravení? Zvládnete to s přehledem, nebo to bude znamenat paniku a souboj s živly?
Potřebujete praxi. Zopakovat si naučené, naučit se nové, a především je nutné si vše mnohokrát procvičit. Na to jsme tu my s našimi kurzy přístavních manévrů v Praze. Kurzy probíhají na jachtě Jeanneau Sun Odyssey 29.2 s kormidelním kolem v centru Prahy na Smíchově na Císařské louce. Na místě je možné parkovat. Kdo dává přednost MHD, může přijet metrem na Smíchovské nádraží a vyzvedneme ho na smíchovské straně přístavu. Další variantou je přívoz z obou břehů Vltavy pod Železničním mostem.
A pokud náhodou již nějaké plavby za sebou máte, ale na lodi jste byli naposled před rokem, kurz je tu i pro vás.
Všechny vypsané kurzy jsme měli plné, proto jsme přidali ještě 2 termíny, jeden na konci srpn a jeden v září.
1281
Související články
Nové, aktualizované, rozšířené a samozřejmě lepší Přístavní manévry
Nové, aktualizované, rozšířené a samozřejmě lepší Přístavní manévry
Již počtvrté vydáme oblíbenou knihu Přístavní manévry. Je změněná, aktualizovaná a rozšířená. Ačkoli lodě se ovládají stále stejně, kniha je natolik lepší, že bude zajímavá i pro majitele starších vydání.
Co dokážu/nedokážu s jachtou?
Co dokážu/nedokážu s jachtou?
Pluji na jachtě, která nemá záďový boční propeler. Přesto jsem schopen s ní manévrovat stejně, jako by ho měla. Nebo také ne. Záleží na tom, na jaké jachtě pluji. Jaký je v tom rozdíl?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
To že se nám loď začne otáčet kolem lana, když přidáme plyn dopředu, už asi víme. Často ale na našich kurzech slýcháme, že proto, aby se loď začala otáčet, je potřeba vytočit kormidlo. Je tomu opravdu tak? A jak to funguje i na lodích se dvěma kormidelními listy?