Kontejnery budou muset pryč
Po dvou neúspěšných pokusech vysvobodit nákladní loď Ever Forward, která uvízla v bahně v zátoce Chesapeake na východním pobřeží Spojených států, tamní pobřežní stráž uvedla, že ji bude třeba odlehčit odebráním kontejnerů.
Nebude to nic snadného ani rychlého. Proces zabere zhruba dva týdny a budou se na něm podílet dva čluny s jeřáby, které budou muset mít dostatečnou velikost, nosnost a stabilitu. Jeřáby budou odebírat kontejnery z levoboku i pravoboku a náklad poputuje zpět do terminálu Seagrit v Baltimoru, odkud loď vyplula. Kvůli bezpečnosti se bude pracovat jen za denního světla.
Revize plánu vyproštění lodi přišla poté, co záchranáři seznali, že s dosavadní strategií neuspějí. Ta spočívala v pokusech odbagrovat bahno kolem lodi a poté vytáhnout loď s pomocí sedmi remorkérů. V bagrování bahna se ale bude pokračovat, a to až do hloubky 13 metrů. Po odstranění kontejnerů se opět do práce zapojí remorkéry a pokusí se loď z bahna vytáhnout.
Loď plující pod hongkongskou vlajkou má kapacitu přibližně 12 tisíc kontejnerů (TEU). Kolik jich je na palubě a kolik jich bude třeba odstranit, pobřežní stráž neuvedla.
Kontejnerovka dlouhá 334 stop vyjela z plavební dráhy u Baltimoru 13. března. Rychlostí 13 uzlů najela do bahna na hloubce necelých 8 metrů při ponoru 13 metrů.
Po selhání dvou předchozích pokusů o vyproštění lodi provozovatel lodi, společnost Evergreen, vyhlásila takzvaný General Average. Jde o princip námořního práva, kdy se o náklady na sanaci vzniklých škod podělí provozovatel lodi se zákazníky, kteří mají na palubě náklad v kontejnerech.
1003
Související články
První testy plachet WindWing plní očekávání
První testy plachet WindWing plní očekávání
Nákladní loď Pyxis Ocean o výtlaku 80 000 tun dokončila první testovací plavbu ze Šangaje do Singapuru s nově instalovanými plachtami na palubě. Díky dvojici pevných plachet WindWing vysokých 37,5 metru, by měla být spotřeba snížena až o pětinu.
Sucho v Amazonii
Sucho v Amazonii
Velké sucho v amazonské oblasti ohrožuje přepravu obilí a dalšího zboží z vnitrozemí. Má to negativní důsledky pro celé brazilské hospodářství. Zatímco zemědělci sklízejí bohatou úrodu obilí a rekordní úrodu cukru, lodě čekají desítky dní v brazilských přístavech na srážky a zvýšení hladin řek.
Z Amerického poháru na nákladní lodě
Z Amerického poháru na nákladní lodě
Když se objevila křídla místo plachet na lodích pro Americký pohár, zdálo se, že jde o technickou výstřednost omezenou na pár hi-tech závodních jachet. Dnes je tatáž technologie použitá na nákladních lodích a technici z Amerického poháru hledají cesty, jak zefektivnit nákladní dopravu.