Kontejnerovky na jaderný pohon?
Čínská loděnice China State Shipbuilding Corporation (CSSC) představil plány na kontejnerové lodě na jaderný pohon. Kapacita se bude pohybovat kolem 24 000 TEU, píše server gCaptain.
Lodě by měly být vybaveny čtvrtou generací MSR (Molten Salt Reactor) reaktorů. Jednalo by se tak o kontejnerovky s nulovými emisemi. Plány jsou schvalovány certifikační společností DNV. Mělo by se jednat o bezpečné stroje, reaktor pracuje při vysoké teplotě a nízkém tlaku,“ uvedla společnost CSSC na Weibo.
Molten Salt Reactors (MSR) jsou typem malých modulárních jaderných reaktorů, které využívají kapalnou směs solí jako palivo i chladivo. Palivo, které je rozpuštěno v soli, umožňuje lepší kontrolu a účinnost jaderné reakce, poskytuje zvýšenou bezpečnost.
Jaderná energie pohání lodě a dodává jim energii již více než šest desetiletí. Proto dnes lodní průmysl zkoumá využití jaderného pohonu pro komerční použití.
Studie klasifikační společnosti ABS zveřejněná začátkem tohoto roku naznačila, že jaderný pohon v komerčních námořních plavidlech, konkrétně v kontejnerové lodi o kapacitě 14 000 TEU a tankeru Suezmax, může zvýšit kapacitu lodě a provozní rychlost a zároveň eliminovat emise CO2 a potřebu doplňování paliva po dobu 25 let.
Jaderná energie tak je na jednu stranu možným řešením našich potíží, na druhou stranu mnohé další problémy nám přidělá.
564
Související články
Štědrý večer s ohýnkem na palubě jaderné kontejnerovky
Štědrý večer s ohýnkem na palubě jaderné kontejnerovky
Ruská důslednost v oblasti bezpečnosti lidí a ochrany zdraví a majetku je pověstná. Stejně jako schopnost sebereflexe a zájem na transparentnosti a včasném informování obyvatelstva. Že se svět mnoho nedozvěděl o požáru na palubě kontejnerové lodi Sevmorput s jaderným pohonem, tak musí být nejspíše selhání jedince.
Návrat námořní dopravy do doby krále Klacka?
Návrat námořní dopravy do doby krále Klacka?
Námořní doprava se vrací do doby před Panamou a Suezem. Proč nákladní lodě znovu obeplouvají mysy Dobré naděje a Horn? Proč volí extrémně dlouhé trasy?
Nedostatek alkoholu? Za vše může Maersk
Nedostatek alkoholu? Za vše může Maersk
V levnějších barech a restauracích se začíná šířit nervózní šeptanda. Vypadá to, že v příštích dvou letech bude na trhu nedostatek alkoholu. Týká se to především levnějších druhů, dražší značky a archivní ročníky zatím nejsou v ohrožení.