Když zlomíte stěžeň pod mostem…
Zeptali jsme se Vladislava Bezecného z firmy Bemex Boot, která má charterovou základnu v maríně Dalmacija v Sukošanu, tedy na dohled od stěžni omláceného mostu Ždrelac, jak je to se škodami pod mostem vzniklými. Máme tu pr vás jeho odpověd.
Kdo platí škody vzniklé pod mostem?
My jsme měli naštěstí jen jeden zlomený stěžeň pod Ždrelacem. Skipper podepsal prohlášení, že se s lodí pod most nevejde, ale pak tvrdil, že nevěděl, že to je ten konkrétní most. Byl to Ital... Tehdy nám pojišťovna Pantaenius všechno zaplatila (ale bylo to v roce 2012). Čekal bych, že následně po skipperovi pojišťovna bude chtít další náhrady už jenom kvůli prohlášení, které každý skipper u nás podepisuje:
„Tímto potvrzuji, že jsem byl informován, že moje najmutá charterová jachta nesmí projíždět pod mostem Ždrelac spojujícím ostrovy Pašman a Ugljan, protože podjezná výška mostu nestačí pro uvedenou jachtu.
Pojištění pro tuto jachtu nebude krýt žádné škody vzniklé nedodržením tohoto pravidla.
Tímto rovněž beru na vědomí, že kromě škod vzniklých z titulu porušení tohoto pravidla budu hradit také další ztráty vzniklé ztrátou charterových tržeb v období nutném pro opravu jachty (minimálně 6 týdnů).”
5500
Související články
Bemex na veletrhu v Cannes
Bemex na veletrhu v Cannes
Blíží se veletrh v Cannes a firma Bemex Boot, prodejce jachet Beneteau a katamaranů Fountaine Pajot, představí celkem 4 novinky.
Hloupost na metál
Hloupost na metál
Na videu zvedá trojice mužů bóji a uváže se k ní. Běžná věc. Pokud by nešlo o bóji zvanou „speciální znak“ s vrcholovým znakem a žlutým světlem.
Bouřky měly být a byly
Bouřky měly být a byly
Přes Jadran přechází fronta, ochladilo se o 10°C a avizované bouřky postupují k jihu. Vítr v bouřkách až kolem 50 uzlů.