Když se elektronická mapa mýlí...
Dvě elektronické mapy dvou různých značek. Jedna je C-Map od Navico, druhá od Navionics. Pojďme se podívat do Řecka, jižně od ostrova Naxos leží Schinoussa a na jihu od něj ostrůvek Agrilos. A zde se obě mapy zásadně liší.
Jižně od Agrilosu je ostrůvek, který se podle Navionics jmenuje Ofidousa. Nám jde o úžinu mezi Agrilosem a Ofidousou. Zatímco Navionics ukazuje hloubku v úžině 34 metry, C-Map hlásí v podstatě nulovou hloubku.
Úžinou jsme neproplouvali (nechce se vám, když tam nemá být voda), ale vím, ale vím, jak vypadá místo, kde je hloubka menší než metr. Myslím, že podle barvy moře toto místo poznám i ze vzdálenosti 100 metrů, pokud mám slunce nad hlavou.
Tedy, C-Map se v tomto místě mýlí. S největší pravděpodobností. Naštěstí tím správným směrem. Zobrazuje-li něco, co v místě není, je to menší problém. Pokud by nezobrazoval mělčinu, která někde prokazatelně je, bylo by to horší.
1847
Související články
Podzimní přeplavby k prodloužení léta
Podzimní přeplavby k prodloužení léta
Malta, Sicílie, Peloponés, Ithaka, Lefkáda, Paxos, Korfu, Itálie, Chorvatsko. Poslední místo. Nebo ze Zadaru na espresso do Itálie a zpět, ale jen za pomoci klasické navigace.
Proč se v Egeji pluje jen v Saronském zálivu
Proč se v Egeji pluje jen v Saronském zálivu
Egejské moře. Jedna z nejkrásnějších jachtařských lokalit. Většina charterového provozu se však omezuje jen na Saronský záliv a nejbližší ostrovy. Dál vyrazí jen pár procent charterových jachtařů.
Lefkas Bridge je zase zavřený!
Lefkas Bridge je zase zavřený!
Při plavbě v Řecku v Jónském moři pozor! Lefkas Bridge je zase zavřený. Při plavbě ze severu do vnitřního moře pod Lefkadou si zajedete desítky mil navíc. Stejně tak plavba z Lefkády například na Paxos je v případě týdenního charteru v podstatě vyloučena.