Když nejde hora k Mohamedovi…
Otvírací silniční mosty jsou otvírací proto, aby pod mosty byla umožněna plavba lodí. Jenomže… Jenomže když mechanizmus občas nepromáznete, občas most neotevřete, může to celé zareznout a tak nějak přestat fungovat.
Došlo k tomu u mostu přes řeku Cetinju v Omiši. Bylo třeba otevřít, zmáčkl se červený gombík. Most zaskuhral, pohnul se o milimetr a … Nic!
Přišli mechanici, doktoři přes nemoci mostů, poklepávali kladívky, měřili fáze… Nic. Ani největší odborníci na mostové choroby z firmy Mostostroj Zagreb nedokázali přijít záhadě na kloub.
Na řadu tak přišla méně tradiční cesta, jak dostat 20 metrů dlouhou a 18 tun vážicí loď na druhou stranu mostu. Přijel 200tunový jeřáb a loď přes most přenesl. Když nemůže loď proplout pod mostem, musí přeletět přes most. Ona létající loď se jmenovala Kairos.
2136
Související články
Pozor na zavřený Lefkas Floating Bridge
Pozor na zavřený Lefkas Floating Bridge
Půjčujete si loď na Lefkádě a chcete plout na Paxos? Vybrali jste si špatnou chvíli, vaše plavba se prodlouží na dvojnásobek. Nebude to 35 mil, ale 70. Plovoucí most přes Lefkas Canal je až do odvolání zavřený. A datum odvolání zatím nebylo specifikováno.
Nový most na ostrov Krk
Nový most na ostrov Krk
Dlouhým letním frontám před mostem na ostrov Krk by měl být v dohledné době konec. Připravuje se stavba nového dálničního mostu, jehož součástí budou i koleje pro vlaky.
Co nevíte o mostu v Zadaru
Co nevíte o mostu v Zadaru
Most vedoucí přes zátoku v zadarském přístavu má zajímavou historii. Spojil rozvíjející se část města s městem starým. První byl postaven, když Zadar patřil Itálii. Za 2. světové války ho při bombardování města Němci využívali k úkrytu munice, což se mu stalo osudné.