Když nejde hora k Mohamedovi…
		
		
	Otvírací silniční mosty jsou otvírací proto, aby pod mosty byla umožněna plavba lodí. Jenomže… Jenomže když mechanizmus občas nepromáznete, občas most neotevřete, může to celé zareznout a tak nějak přestat fungovat.
Došlo k tomu u mostu přes řeku Cetinju v Omiši. Bylo třeba otevřít, zmáčkl se červený gombík. Most zaskuhral, pohnul se o milimetr a … Nic!
Přišli mechanici, doktoři přes nemoci mostů, poklepávali kladívky, měřili fáze… Nic. Ani největší odborníci na mostové choroby z firmy Mostostroj Zagreb nedokázali přijít záhadě na kloub.
Na řadu tak přišla méně tradiční cesta, jak dostat 20 metrů dlouhou a 18 tun vážicí loď na druhou stranu mostu. Přijel 200tunový jeřáb a loď přes most přenesl. Když nemůže loď proplout pod mostem, musí přeletět přes most. Ona létající loď se jmenovala Kairos.
		
		
	
	
	
			
	
	
		
						
		
	
	
		2551
		
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	Související články
	Jak jsou vysoké chorvatské mosty?
	
	
	
	Jak jsou vysoké chorvatské mosty?
	Protože je stále dost těch, kteří se s plachetnicemi snaží o nemožné, rozhodli jsme se pro vás vyhledat podjezdové výšky chorvatských mostů.
 
	Kdo má přednost pod mostem
	
	
	
	Kdo má přednost pod mostem
	Most ve Ždrelacu mezi Ugljanem a Pašmanem. Svědek mnoha zlomených stěžňů. Víte, kdo má pod mostem přednost?v
 
	I profesionál to může v přístavu p….t
	
	
	
	I profesionál to může v přístavu p….t
	Místo činu: přístav v Zadaru, most z nového města na poloostrov. Viník: 34 metry dlouhá turistická loď Leut. A nebylo to poprvé…