Když na kormidle není nic cítit
Sedíte u kormidla, snažíte se držet kurz, ale kormidlo je takové nijaké. Nic není cítit, není se do čeho opřít. Co s tím?
V silnějším větru obvykle řešíme opačný problém. Abychom udrželi loď na kurzu, musíme mít kormidlo vytočené po větru. Vyžaduje to mnoho síly a vytočené kormidlo brzdí. Dobře to není. Tentokrát se ale podíváme na opačný problém.
Na kormidle není žádný tlak, nic. Nic necítíme. V takovém případě bude třeba přidat výkon. Jak na to?
Je třeba zkusit hlubší profil plachet a pár stupňů odpadnout. Hlubšího profilu dosáhneme na hlavní povolením outhaulu a na geně bude zřejmě stačit mírně povolit otěž.
Také pomůže zvýšit náklon. Znamená to z návětrného boku se přesunout ke středu, nebo dokonce do závětří.
1070
Související články
Kam posunout otěžový vozík geny
Kam posunout otěžový vozík geny
Otěžové vozíky na otěže přední plachty bývají na lodích často podobně netknuté, jako je u hlavní plachty nehybný kiking. Plní navíc podobnou funkci. Mimo jiné regulují přetočení zadního lemu geny, nebo odborně řečeno twist.
Jaký mód nastavit na autopilotu při plavbě na plachty
Jaký mód nastavit na autopilotu při plavbě na plachty
Plujete na plachty a přemýšlíte, jaký mód nastavit na autopilotu. Máte plout na AUTO, na WIND, nebo na TRACK? Co bude pro vaši plavbu ideální, abyste se dostali z A do B nejrychleji?
Jak vytáhnout hlavasku na bočák
Jak vytáhnout hlavasku na bočák
Často se stane, že po vyplutí vytáhnete nejprve genu a teprve později taháte hlavní plachtu. Jak to udělat, abyste nemuseli genu při vytahování klasické hlavní plachty zarolovat?