Když moc fouká, je lepší změnit plány…
Jirka Pacák pokračuje v křižování Egejského moře. Původní plán po vyplutí z Atén byl Mykonos, ale meltemi zamíchalo žaludky posádky a došlo na alternativní cíl.
Včera jsme dorazili po noční přeplavbě z Atén do pohodové vesničky Finikas na jihu Syrosu. V původním planu byl sice Mykonos, ale slušně foukalo, proto jsem raději zkrátil utrpení části posádky na minimum, z předoboku udělal zadobok, což by už bylo snesitelnější, a tak jsme brzy ráno mohli vyvázat záď lodě u vnější části mola této klidné vesničky.
Jen pozor, ne všude je tu písek, a i při meltemi to tu trochu vlní. Překvapilo mě množství lodí. Jak u mola (20) tak na kotvách (10). Samozřejm jen menší část byla charterová. I tady je možné si vypůjčit nějaký ten povoz a prozkoumat celý ostrov.
Za dvacet euro máte elektřinu a 200 litru vody (nevím teda jak to měří).Taky dva záchody. Maji i dvě sprchy za 2,5 euro na osobu?! Ptal jsem se na případnou rezervaci místa u mola, ale prý mi jen může říci, zda je místo. Když si zavolám na číslo na okně.
Druhý den jsme vyrazili konečně na Mykonos a plavba byla super. Vítr do 20 skoro bočák, přívětivý severak Vorias. Loď jen letěla. V maríně bez rezervace nebylo místo…
Stále je možnost s Jirkou od soboty vyplout z Kosu na zpáteční plavbu do Atén.
999
Související články
Co je meltemi a proč být ostražitý
Co je meltemi a proč být ostražitý
Pohodová letní plavba se změní na drama, když vítr zesílí nad 40 uzlů a zvednou se krátké a vysoké vlny. Obloha je jasná, tlak vysoko, ale vítr skučí v lanoví. Hladinu Egejského moře bičuje meltemi.
Pacákův trojobal
Pacákův trojobal
Dnes tu pro vás máme další z inovací zkušeného Jirky Pacáka. Jmenuje se Pacákův trojobal a jde o úpravu fendrů tak, aby posloužily i v místech, kde jsou třeba větší fendry než ty, které máme k dispozici. Dnes tedy Jirky inovace na téma, z těch malých na ty velké.
1000 mil plavba do Řecka a zpět
1000 mil plavba do Řecka a zpět
V pondělí se na plavbu ze Šibeniku do Řecka a zpět vydala posádka Lodních novin vedená Petrem Juránkem. Cílem je uplout během 14 dnů 1000 mil a získat tak pořádný základ nezbytné praxe pro zisk průkazu B.