Kdo je nejrychlejší
Již v listopadu startuje nejtěžší závod kolem světa Vendée Globe. Sólo, bez asistence, bez zastávky. Jede se na lodích IMOCA. Která z nich je nejrychlejší?
Nyní probíhá ve Francii regata Defi Azimut. Její součástí je i závod atraktivní pro média na 1,2 námořní míle. Jde o sprint na rovné trati, při kterém jde jen o rychlost. Je to tak trochu show, které se na palubách závodících jachet účastní také zástupci sponzorů. Závodící jachty tak nejsou v nejideálnější konfiguraci, protože na palubě je mnohem více lidí, než je na lodích IMOCA běžné.
Letos překvapivě zvítězil Armel Tripon na lodi L´Occitane en Provence, který 1,2 námořní míle dlouhou trasu zvládl za 3 minuty a 5 sekund. Dosáhl průměrné rychlosti 23,35 uzlu. Kdo z vás se lodím IMOCA trochu věnuje, tak ví, že L´Occitane je jachta, která svojí kulatou přídí typu scow zcela vybočuje z davu a připomíná jachtu Magnum Classe Mini, se kterou přišel před 10 lety David Raison. Tripon byl o téměř 2 uzly rychlejší, než jeho soupeři.
Na druhém místě skončil Thomas Ruyant na LinkedOut. Třetí skončila Arkea Paprec Sébastiena Simona. Zvítězila však v nevyhlášené soutěži, kdo vylétne nejvýše z vody.
Čtvrté místo obsadily stejným časem jachty Apivia (Charlie Dalin) a Initiatives Couer (Samantha Davies). Až za nimi skončil největší favorit Vendée Globe Jeremie Beyou na Charal. Další výsledky najdete zde.
Nyní závod pokračuje 500 mil dlouhým kurzem na trojúhelníkové trati v Biskajském zálivu.
Na čele je Charlie Dalin na Apivia.
3207
Související články
Za 5 dnů největší letošní závod s naší účastí
Za 5 dnů největší letošní závod s naší účastí
Za 5 dnů startuje transatlantický doublehanded závod Transat Cafe L´Or.Milan Koláček, Pierre Brasseur a 74 lodí na startu. Class40, Ocean Fifty, IMOCA i nejrychlejší offshore lodě na světě 32 metry dlouhé trimarany Ultim. Největší letošní závod přes oceán. S naší účastí.
Charlie Dalin při Vendée bojoval s rakovinou
Charlie Dalin při Vendée bojoval s rakovinou
Vítěz poslední Vendéé Globe Charlie Dalin nebojoval při závodu kolem světa jen se svými soupeři, ale také s rakovinou. Navzdory nutnosti pravidelné medikace a bolestem dokázal zvítězit.
Milan Koláček, proč Class40?
Milan Koláček, proč Class40?
Offshore jachtař Milan Koláček startuje letos v třídě Class40. Vrcholem bude na podzim závod přes Atlantik známý jako Transat Jacqus Vabre. Co je Class40 a jaká je jachta, na které bude závodit?