Kdo do Volvo Ocean Race?
Jen něco málo přes osm měsíců zbývá do startu Volvo Ocean Race v Alicante. Kdo se tentokrát postaví na start?
V minulých letech byly startující týmy známy mnohem dříve před startem. To bylo dáno nutností vývoje a stavby vlastní lodě pro závod. Letos jsou již podruhé lodě dodané pořadatelem a týmy tak naskakují do přípravy mnohem později. Pojede se na stejných lodích, jako v minulém ročníku, tedy VO65.
Zatím jsou známy tři týmy, které se na start závodu dlouhého téměř 45 000 mil postaví. V minulých ročnících často platilo, že kdo začne s přípravou první, zvítězí. Uvidíme, jestli to tak bude i tentokrát.
AkzoNobel
Prvním přihlášeným je holandský tým AkzoNobel. V závodě ho povede Simeon Tienpont. Skipperem bude ve Volvo Ocean Race poprvé, ale závodů se zúčastní již potřetí. Kromě Volvo Ocean Race má na svém kontě i další z největších jachtařských událostí, tedy Americas Cup.
V historii závodu se jen jedinému člověku podařilo zbvítězit dvakrát a tím byl Holanďan Conny van Rietschoten. Pro Holanďany to bude šance připsat si na své konto třetí prvenství.
Dongfeng
Jako druhý potvrdil účast čínský tým Dongfeng. Tedy čínský podle názvu, skipperem bude znovu Francouz Charles Caudrelier. Dá se předpokládat, že většinu týmu budou opět tvořit především francouzští jachtaři se zkušenostmi ze sólového jachtingu. K tomu bude vybráno pár čínských jachtařů, kteří se na palubě během závodu prostřídají. Tak tomu koneckonců bylo i v minulém ročníku, kdy Dongfeng vedený Caudrelierem dojel do cíle na třetím místě.
Mapfre
Dalším týmem se zkušenostmi z let minulých bude španělský Mapfre. Skipper týmu zatím nebyl oznámen, ale šéfem španělské účasti bude znovu Pedro Campos.
Španělé se postavili na start osmi posledních ročníků závodu. Ani jednou však nedokázali zvítězit. Letos to bude další pokus. Zatím je to buď smůla, nebo je něco špatně.
To je zatím vše o týmech. Z dalších novinek je třeba dodat, že tento týden bylo přidáno mezi etapová města australské Melbourne. Je to dobře. Etapa z Kapského Města do Číny byla trochu dlouhá.
Více informací najdete zde.
4466
Související články
Schovat se před bouří je správné řešení
Schovat se před bouří je správné řešení
Pokud mohu snížit riziko pro loď a posádku na minimum, udělám to. Není-li to nezbytné, neriskuji. Skvělým příkladem je současné dění v závodu kolem světa Arkea Ultim Challenge.
Loick Peyron o důležitosti štěstí
Loick Peyron o důležitosti štěstí
Trojice vedoucích jachet Arkea Ultim Challenge má za sebou mys Horn a hledá cestu na sever Atlantikem. 4700 mil do cíle pro vedoucího Caudreliera. Co o dosavadním průběhu závodu říká hvězda oceánského jachtingu Loick Peyron?
Cesta k úspěchu je šetřit loď
Cesta k úspěchu je šetřit loď
Přinášíme rozhovor s vedoucím mužem Arkea Ultim Challenge. Charles Caudrelier jede fantastickou plavbu. Je nejen první v závodě, ale má také náskok na rekord v sólové plavbě kolem světa.