Kdo do Ocean Race
Nástupce regaty Volvo Ocean Race si zkrátil jméno na Ocean Race. Pojede se na nových jachtách IMOCA s foily, i na starých VO65. Start je až v roce 2021. Kdo chce uspět v atraktivní třídě IMOCA, musí trénovat již dnes. Kdo by se měl objevit na startu?
Ve třídě IMOCA, která bude bezesporu vévodit médiím, dochází k zajímavým spojením. Týmy z celého světa využívají francouzských týmů třídy IMOCA, které mají s loděmi, na kterých se pojede, zkušenosti. A zkušenosti mají i s foily, které prochází v posledních letech převratným vývojem.
Charlie Enright, Mark Towil
Americká dvojice má za sebou dvojnásobnou účast ve Volvo Ocean Race. Poprvé v barvách týmu Alvimedica, podruhé jako Vestas 11th Hour Racing. Tým zakoupil jachtu Hugo Boss, na které dojel Alex Thomson druhý ve Vendée Globe. Charlie Enright se na této jachtě postaví na start doublehanded závodu Transat Jacques Vabre spolu s francouzským navigátorem Pascalem Bidegorrym. Tým také spolupracuje s francouzskou firmou MerConcept Francoise Gabarta (sólo rekord kolem světa na trimaranu). Na starost bude mít vývoj a kontrolu stavby nové závodní lodi, kterou bude navrhovat Guillaume Verdier. MerConcept by měla dále pomáhat vyladit rychlost a nastavení nové lodě.
Daryl Wislang
Novozélandský jachtař (vítěz posledního ročníku Volvo Ocean Race na palubě Dongfeng) se spojil s dalšími velkými jmény závodu Julesem Salterem, Pablo Arrantem a Simonem Fisherem. Za jejich kampaní stojí americký podnikatel David Leuschen a jeho firma Riverstone. Také tento tým plánuje novou jachtu, na které pracuje Gullaume Verdier.
Xabi Fernandez
Za jedním z projektů, které vedou na start Ocean Race, stojí španělský jachtař Xabi Fernandez. Čeká na potvrzení rozpočtu ve výši 20 – 25 milinů EUR od společnosti Mapfre. Tento tým se snaží zvítězit již několik ročníků a stále se mu nedaří. Designérem jejich jachty by měl být Juan Kouyoumdjian (strašné jméno).
Offshore Team Germany, Robert Stanjek
Na start se chce postavit i německý tým vedený Robertem Stanjekem. Koupil starší jachtu IMOCA Acciona a počítá s její úpravou a instalací foilů. Tým počítá, že by mohl stačit rozpočet v rozmezí 8 a 10 milionů EUR.
Boris Herrmann, Malizia
Do závodu by chtěl nastoupit také další Němec Boris Herrmann. Loď již má, jde o bývalou jachtu Gitana vybavenou foily. Boris se snaží dát dohromady tým, se kterým by se mohl postavit na start.
Dále by měl na satrt zamířit závodník třídy IMOCA Paul Meilhat a účast nevyloučil ani další francouzský sólový jachtař Thomas Ruyant.
O start projevil zájem také jeden nový tým z Číny, dále zkušený Chris Nicholson a Nathalie Quere, která závodila v týmu Akzo Nobel.
2562
Související články
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe
Chcete-li zvítězit, musíte mít nohu na plynové páce. Musíte dostat z lodě maximum možného. Maximum, ale nikoli více. Když to přeženete, rozlámete loď a nedojedete. Jak se hledá hranice mezi dost a příliš?
Vynikající film na dnešní večer
Vynikající film na dnešní večer
Chcete mít představu, jaké to je na závodní foilovací jachtě v Jižním oceánu? Toto vynikající video je z paluby jachty IMOCA Biotherm během etapy Jižním oceánem a kolem mysu Horn při závodu The Ocean Race (Whitbread, Volvo Ocean Race). Jak se žije na palubě, jaký je to šejkr, jak se řeší problémy, jak se vybírá voda z podpalubí atd.
Jak foil zvyšuje stabilitu jachty
Jak foil zvyšuje stabilitu jachty
V našem světě jachtařů narozených v minulém tisíciletí byl vždy pro stabilitu jachty určující kýl. A mohla mu pomoci posádka vyhnaná na živlům vystavený návětrný bok. Dnes mnohé z toho, a někdy i vše, přebírají foily. Jak zvyšuje foil stabilitu, a tedy i výkon jachty?