Jsou ještě volné lodě na Vendée Globe?
Na stavbu nové lodě pro Vendée Globe 2020 už není čas. Jsou ještě k dispozici jachty ze druhé ruky, nebo už všechny změnily majitele?
Nejvíce ceněné jsou jachty, které byly postavené před posledním ročníkem Vendée Globe. To jsou lodě, které sice zřejmě v roce 2020 nevyhrají, ale nejspíše stanou na stupních vítězů (mělo by být postaveno 7 nových jachet). Poslední větu neberte tak doslova, protože například Hugo Boss je neuvěřitelně rychlá a zdá se, že i spolehlivá. A nové jachty nemusí doplout do cíle, to by nebylo nic zvláštního. Zvláště ve chvíli, kdy se stále více vznášejí na foilech.
Z poslední generace jachet jsou na cestě k novým majitelům Safran a Hugo Boss. Na Hugo Boss si dělal zálusk Conrad Colman, ale poté, co tým Banque Populaire přišel při Route du Rhum o svůj Ultime trimaran, se ukázalo být licitování o cenu nedostatkového zboží špatnou taktikou. Vypadá to, že francouzská populární banka po lodi sáhla. Tu Conrad Colman nepřeplatí.
Jachtu Safran kupuje bývalý vynikající závodník Roland Jourdain pro svoji firmu Kairos. Jachtu pronajme a zároveň bude pracovat na celkovém zabezpečení kampaně. Pro závodníka přezdívaného Bilou tak jde vlastně o takovou koupi charterové jachty.
Další zajímavou lodí, která bude pronajata na příští Vendée Globe je SMA. Jachta vyhrála Route du Rhum a patří firmě dvojnásobného vítěze Vendée Globe Michela Desjoyeaux. Kdo chce, může si jachtu pronajmout.
Z nepříliš starých jachet, které změnily majitele, můžeme vzpomenout Souffle du Nord. Jde o bývalou Groupe Bel, jednu ze dvou prvních jachet IMOCA, která vznikla ze spolupráce VPLP a Verdier. Výborná jachta, kterou však provází smůla. Ve Vendée Globe má bilanci: zlomený stěžeň, srážka s rybářskou lodí, srážka s kontejnerem. Novým majitelem jachty je Maxime Sorel.
Na prodej jsou tyto jachty: Spirit of Yukoh (design Farr z roku 2007) a Vers un monde sans sida. Cena těchto jachet je 480 000 EUR. Dále Vivo a Beira (design Lombard 2004) za 725 000 EUR, 100% Natural Energy (bez stěžně) za 250 000 EUR, Kingfisher (také bez klacku) za 240 000 EUR a Great America IV (design Owen Clarke 2006) za 600 000 EUR.
5595
Související články
Přednáška o Vendée Globe s Milanem Koláčkem v úterý
Přednáška o Vendée Globe s Milanem Koláčkem v úterý
V úterý od 19:00 se můžete zúčastnit webináře o právě probíhající Vendée Globe. O závodu a jeho průběhu vám více řekne Milan Koláček, vynikající offshore jachtař, kterého všichni čtenáři Lodních novin znají.
Kdo naskočí do rychlíku?
Kdo naskočí do rychlíku?
Ve Vendée Globe důležitý okamžik pro favority. Nyní se hraje o to, kdo stihne naskočit do rozjetého vlaku, který bez zastávky míří k mysu Dobré naděje. Kdo naskočí, zmizí soupeřům, kterým se to nepodaří. Ztráta zde už nemusí být dohnatelná.
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe
Chcete-li zvítězit, musíte mít nohu na plynové páce. Musíte dostat z lodě maximum možného. Maximum, ale nikoli více. Když to přeženete, rozlámete loď a nedojedete. Jak se hledá hranice mezi dost a příliš?