Jsou Číňané imunní?
Krevní řečiště světového obchodu bylo napadeno vzbouřenými jemenskými Hútíi. Velbloudy sedlající vzbouřenci přiškrcují tepnu, kterou prochází 12 % světového obchodu. Jsou vůči této nákaze Číňané imunní?
Mnozí velcí rejdaři nechtějí riskovat své lodě, náklad a životy posádek a raději posílají své lodě z Asie do Evropy kolem Afriky po trase, která je o třetinu delší. Pak je tu část posádek, kteří se v ohrožených vodách bojí, ale věří v blahodárnou sílu modliteb. Jiní doufají, že se jim pod ochranným deštníkem mezinárodních sil podaří bez újmy proplout, ať už bůh je, nebo není na jejich straně.
A pak jsou tu Číňané. Ti se spoléhají na ochrannou moc čínské vlajky. Proto při průjezdu kolem Jemenu upravují vzkazy povstalcům posílané prostřednictvím AIS. Místo destinace, do které lodě plují (vkládá se ručně), vkládají informace
Jméno lodě
|
Destinace v AIS
|
EVA GLOBAL
|
20 CHINESE CREW
|
OVP TAURUS
|
CNTAO_ALL CHINESE
|
STONEWALL GLORY
|
EGEDG ALL CHINESE
|
AN HAI WAN
|
CHINESE SHIP CREW
|
PACIFIC WEALTH
|
SGSIN_CHN VSL&CREW
|
A zatím se zdá, že to funguje.
Nebo je to náhoda?
533
Související články
Jak se bránit útoku žraloka?
Jak se bránit útoku žraloka?
Žralok, útočník, krev, smrt! Zprávy v bulvárních plátcích. Sám jsem takovou čtyřmetrovou mrchu tlustou jako autobus 139 potkal, když jsem s kamarádem plaval do severní části Tobago Cays. Upřel jsem na něj oči zabijáka… Nebál jsem se! Tedy… Krevní tlak 180/110 a tep kolem 150.
Černá kronika minulého víkendu
Černá kronika minulého víkendu
Pořád se něco děje. Hoří luxusní jachty, důchodci se vydávají na výlety na Biokovo (ze kterých se už nevrací) a Chorvat berlí trestá dívky za jen on sám ví jaké viny. A aby toho nebylo málo, starostové moravských městeček vyrážejí na Ugljan, aby se podívali, jak se u moře dělá turistika.
Odpovědnost za Baltimore? Vzor Titanic
Odpovědnost za Baltimore? Vzor Titanic
Majitel lodi, která zbourala most v Baltimoru, může čelit gigantickým nárokům na náhradu škod. Nehoda se neobešla bez obětí na životech a vznikly rovněž velké škody v důsledku ochromení námořní i silniční dopravy na východním pobřeží. Jak se na věc dívá legislativa?