Jirka Pacák už je zase na moři...
Kurzy Lodních novin už běží. Půlka března a první dva praktické kapitánské kurzy jsou v plném proudu. Čtyři kurzisté na palubě, každý vlastní kajutu. Hned celou neděli se pilovali přístavní manévry a v tom se bude pokračovat celý týden. Jeden kurz vede snad všem dobře známý Pacák Jiří, na druhé lodi mu sekunduje Dan Přívara.
Celá neděle byla věnována přístavním manévrům. K molu, od mola, k molu, od mola, k molu… Až se všem zatočí hlava. Podle nás jsou přístavní manévry alfou a omegou kapitánského kurzu, proto ten dril. Díky tomu, že jsou na kurzu jen 4 účastníci, každý stráví za kormidlem dostatek času a všichni se rychle protočí. No a pokrok v neděli pak znamená, že celý týden již s lodí zajíždějí do přístavů kurzisté.
Přístavními manévry se však nekončí po neděli. Opakování bude probíhat celý týden. Manévry jsou největší stres a je třeba získat jistotu. Bez toho je rodinná dovolená (nebo dovolená s přáteli) neklidná, obavy z přístavů, divočina na palubě. Myslím, že to mnozí znají.
Vítr zatím kurzu přeje. Vypadá to na 10 – 20 uzlů během celého týdne, tedy ideální jachtařské podmínky. Inu, březen je větrný měsíc. Dnes a zítra bóra, ve čtvrtek a pátek jihozápad a západ.
Vedle přístavních manévrů je na programu trim plachet, obraty, manévry, kotvení, samozřejmě check in a check out se všemi jeho tajnostmi, práce s lany, správné uzlování po celý týden, záchranné vesty a jejich použití (na palubě máme pro každého samonafukovací vestu), dennodenní rozbor metea, refování plachet, muž přes palubu, něco o pyrotechnice, teorie havárií, samozřejmě COLREG a navigace, plavba ve ztížených podmínkách a nezbytná – BEZPEČNOST.
Během našich kurzů se nevydáváme na dlouhé a monotónní plavby, ale snažíme se maximálně pracovat a procvičovat. Čas je třeba využít na maximum.
Pokud máte o naše kurzy zájem, máme jedno volné místo na kapitánském kurzu již od soboty a jinak v průběhu dubna se nám jeden termín uvolnil na přístavních manévrech v Chorvatsku.
460
Související články
Pozor s bočním větrem
Pozor s bočním větrem
Při zajíždění zádí k molu s bočním větrem se můžete dostat do velmi nepříjemné situace. Stačí drobná chyba a již atakujete vedle stojící jachtu svojí kotvou. Jak se nepříjemné situaci vyhnout?
Kdy se můžete v Praze zlepšit v přístavních manévrech
Kdy se můžete v Praze zlepšit v přístavních manévrech
Červencové termíny přístavních manévrů v Praze jsou plné. Chcete-li se zlepšit za kormidlem před svojí plavbou, chcete-li získat jistotu, naučit se nové postupy, prostě zjistit jak na to, máte už možnost jen v srpnu. Volná místa na praktických kurzech v centru Prahy.
Proč se snažíme dávat jednoduché návody?
Proč se snažíme dávat jednoduché návody?
Včerejší článek o technice zajíždění pro přístavu vyvolal na FB hodně reakcí. Některé nesouhlasné. Proč navrhujeme jedno řešení a ne jiné? Proč navrhujeme A, když řešení je celá řada? Je to jednoduché, naše dlouholetá zkušenost nám říká, co je pro nováčky za kormidlem (to může být i ten, kdo jezdí 5 let na týden) nejjednodušší, co se nejlépe naučí, co je nejbezpečnější. vycházíme ze zkušenosti za kormidlem i zkušeností při výuce.