Ještě 300 mil do zimy
17 jachet IMOCA pokračuje v regatě Vendée Arctique. Vedoucí skupina má před sebou ještě dalších 300 mil na sever. 300 mil do zimy, 300 mil blíže k Arktidě, 300 mil blíže k ledu. Krásná letní regata. Teplota vzduchu 9°C, teplota vody 10°C.
Na čele vedoucí skupiny je favorizovaný Jeremie Beyou na jachtě Charal (takové větší francouzské řeznictví). Také na dalších dvou místech jsou favorité. Druhý je Charlie Dalin na Apivia a třetí Thomas Ruyant na LinkedOut. Pro zajímavost uvádíme, že jak Thomas Ruyant, tak i Charlie Dalin za sebou mají kariéru ve třídě Classe Mini.
Čelo startovního pole je nyní bez větru a čeká na příchod jihozápadního proudění, ve kterém by se mělo dostat k otočné bóji jihozápadně od Islandu. U ní to ale zase vypadá na bezvětří.
Ze závodu v prvních dnech odstoupili dva závodníci na nových jachtách. Nejprve Sébastien Simon na Arkéa-Paprec a později Armel Tripon na L'Occitane en Provence. Na Arkéa-Paprec se zlomil foil a Simon zamířil na domovskou základnu v Port La Foret. Při nehodě došlo k poškození trupu a oprava by zabrala nejméně 15 dnů času, proto nebylo pokračování v regatě možné.
Armel Tripon západně od Irska při stoupačce objevil poškození dvou podélných výztuh trupu v přední části, která byla nedávno poškozená při kolizi s UFO (neidentifikovaný plovoucí objekt). Proto byla třeba otočit a vrátit se do Francie. Poškození má nejspíše souvislost s minulou kolizí a opravami ve spěchu.
Pro oba to znamená nepříjemnou překážku na cestě k Vendée Globe. Na této cestě už utratili miliony EUR a zatím nemají start jistý. Oba ale ještě budou mít možnost dodatečné kvalifikace.
Polohu lodí najdete zde.
2709
Související články
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe
Chcete-li zvítězit, musíte mít nohu na plynové páce. Musíte dostat z lodě maximum možného. Maximum, ale nikoli více. Když to přeženete, rozlámete loď a nedojedete. Jak se hledá hranice mezi dost a příliš?
Vynikající film na dnešní večer
Vynikající film na dnešní večer
Chcete mít představu, jaké to je na závodní foilovací jachtě v Jižním oceánu? Toto vynikající video je z paluby jachty IMOCA Biotherm během etapy Jižním oceánem a kolem mysu Horn při závodu The Ocean Race (Whitbread, Volvo Ocean Race). Jak se žije na palubě, jaký je to šejkr, jak se řeší problémy, jak se vybírá voda z podpalubí atd.
Jak foil zvyšuje stabilitu jachty
Jak foil zvyšuje stabilitu jachty
V našem světě jachtařů narozených v minulém tisíciletí byl vždy pro stabilitu jachty určující kýl. A mohla mu pomoci posádka vyhnaná na živlům vystavený návětrný bok. Dnes mnohé z toho, a někdy i vše, přebírají foily. Jak zvyšuje foil stabilitu, a tedy i výkon jachty?