Je to loď? Je to letadlo?
Mohlo by jít o hádanku. Létá to nad hladinou, ale letadlo to není. Co to je? Co by před pár lety byla blbost, je dnes realitou.
Podívejte se na nové video jachty IMOCA Charal. Letí nad hladinou. Seriózně. Jde přitom o jachtu určenou pro závod kolem světa, nikoli o speciál na hraní v příhodných podmínkách.
Charal je první z lodí poslední generace, která byla spuštěna na vodu. Díky tomu je nejdále s vyladěním. Má novou kulatější příď a nové foily. Proti loňskému roku. A létá jí to pěkně. V tuto chvíli jde o nejžhavějšího adepta na vítězství ve Vendée Globe. K tomu je ale třeba slušná porce štěstí. Uvidíme, jestli ho Jeremie Beyou má.
Ještě si všimněte jedné výhody foilů. Otvírají prostor pro další obchodní partnery. Nové místo na reklamu se otvírá na spodku trupu.
2886
Související články
Kdo naskočí do rychlíku?
Kdo naskočí do rychlíku?
Ve Vendée Globe důležitý okamžik pro favority. Nyní se hraje o to, kdo stihne naskočit do rozjetého vlaku, který bez zastávky míří k mysu Dobré naděje. Kdo naskočí, zmizí soupeřům, kterým se to nepodaří. Ztráta zde už nemusí být dohnatelná.
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe
Chcete-li zvítězit, musíte mít nohu na plynové páce. Musíte dostat z lodě maximum možného. Maximum, ale nikoli více. Když to přeženete, rozlámete loď a nedojedete. Jak se hledá hranice mezi dost a příliš?
Kolik bere vítěz Vendée Globe
Kolik bere vítěz Vendée Globe
Vendée Globe. Sólový nonstop závod kolem světa bez asistence. Nejrychlejší stráví na oceánech kolem 80 dnů, nejpomalejší ještě o polovinu více. Kolik je první cena za takovou dřinu? Jaké jsou prize money v tomto závodě?