Jarní plavba z Holandska do Anglie a zpět
Plavba mezi Holandskem, Belgií a Anglií je náročná z několika důvodů. Těmi hlavními jsou příliv a odliv a s nimi spojené proudy a dalším pak velký provoz. Trochu jiná škola než v poklidném Středomoří.
Již po několikáté se na plavbu v této lokalitě vydává Honza Hanzl z AZ Yachtu a na palubě má ještě poslední místa volná. Vyplouvat se bude 11. května z Holandska. Nejprve dojde k procvičení plavby na kanálech a v komorách. Pak již budou následovat míle podél Belgie do Dunkerk. Organizátor plavby dále počítá s Doverem, Ramsgate a zpět do Belgie do Zeebruge a Holandska.
Plavba je dobrá pro procvičení navigace v přílivových vodách a v proudech. Další výhodou je vysoký počet najetých mil. Také plavbu v hustém provozu nákladních lodí je nejlepší nacvičit pod vedením zkušeného skippera.
Více informací o plavbě najdete zde.
3205
Související články
To vypadá jako problém 2
To vypadá jako problém 2
Na jihozápadě Anglie v Torquay zahořela 26 metrů dlouhá motorová superjachta. V podpalubí bylo cca 8000 litrů nafty, oheň byl proto velmi dobře živený. Po čase se jachta uvolnila od mola, ke kterému byla uvázaná a dala se na cestu marínou.
Strážci světla a bezpečnosti. Unikátní britské majáky: Eddystone
Strážci světla a bezpečnosti. Unikátní britské majáky: Eddystone
Historie majáků jako stavby s určitým účelem sahá do stejně hluboké minulosti jako historie samotného mořeplavectví. Není proto divu, že v běhu staletí se měnila i jejich funkce. Ve starověku sloužily primárně k označení přístavů, s dalším rozvojem mořeplavectví se začaly využívat hlavně jako varování před nebezpečím a dnes jsou často vyhledávány jako turistické atrakce.
Trosečníkem na Waddenzee
Trosečníkem na Waddenzee
Již několikrát jsme se na stránkách LN věnovali jachtingu v holandském Waddenzee. V jedné z nejnáročnějších lokalit z hlediska navigace a počítání přílivu, odlivu a proudu. Naše poslední plavba po západofríských ostrovech skončila záchrannou akcí.