Jakou charterovou společnost si vybrat?
Zajímáte se o to, u jaké charterové společnosti vám zprostředkovatel zabukoval vaši loď? Víte, že může být výrazný rozdíl v podmínkách, cenách či dokonce i v procesu check in/out?
V poslední době jsem měl zkušenosti s dvojicí charterových firem. Obě sídlí vedle sebe v maríně Seget na dohled od Trogiru. V obou případech jde o mezinárodní firmy působících také v Chorvatsku. Zkušenost je z června letošního roku, lodě byly knihované v průběhu března a dubna. Jednalo se o dva různé týdny.
Na první týden jsme objednali lodě z Navigare - Marina Baotič v Segetu.
NAVIGARE - pronájem 5.-12.6.2021
Příklad ceny jedné lodě - Sun Odyssey 440 - Capella - rok 2018 - NAVIGARE
Vybavení: 4 kajuty, spaní 8+2, WC 2. Cena 2733,- eur pro klienta
Podstatné je však, že k této položce musíte přičíst povinnou platbu za:
Navigare Carefree: 440,00 EUR - tato částka obsahuje pojistku na "prominutí škody“ - lodě do 49 ft s plněním do 100%, uvítací balíček, konečný úklid, povlečení, ručníky, dinghy, outboard engine + benzín, 2 sety pro šnorchlován, 10 GB free Wi-Fi Internet na den, turistickou taxu
Celková cena tedy činí: 3.173,- EUR a staráte se pouze doplnění nafty na konci plavby.
DREAM YACHT - pronájem 19.-26.6.2021
Příklad ceny jedné lodě - Salona 44 - Elva - rok 2012
Vybavení: 4 kajuty, spaní 8+2, WC 2. Cena 2679,- eur pro klienta
Kauce na tuto loď činí - 2.600,- eur. Můžete si zaplatit „damage waiver“, jehož cena na týden činí 210,- eur a stejně budete skládat kauci ve výši 750,- eur. Wifi pořídite za 32,- eur a turistickou taxu za 10kn na osobu a noc, čili v obsazení 8mi lidmi - 560kn, což je cca 80,- eur.
Srovnáte-li obsah služeb, pak jednoznačně vychází poměr cena x výkon pro Navigare - all in pořídíte za cenu 3.173,- eur.
Dream Yacht za starší jachtu s taxami, wifi a pojistkou kauce (DY damage waiver) pořídíte za 3.001,- eur. Ale stále ručíte do výše 750,- eur. Pokud byste neakceptovali „damage waiver“, ale pojistili byste loď např. u Yacht Poolu, pak pouze pojištění kauce na výši 2600,- eur stojí 260,- eur.
Z toho jednoznačně plyne, že pokud jedete na loď jednou za rok, určitě se vám vyplatí vzít loď od společnosti. která má „carefree" balíček v ceně!
K tomu je ještě nutno vzít na vědomí následující zkušenost:
Navigare
Přijdete do kanceláře s vyplněným crew listem a za 10 min jste vyexpedovaní, bez front a čekání. Předání lodě je také poměrně rychlé, nicméně je to spíše na vás, abyste udělali kompletní prohlídku lodi a ev. požádali technika o pomoc v případě, že něco neznáte, nebo objevíte nějakou závadu apod… Check in je velmi jednoduchý a clients friendly, stejně tak i checkout. Při vracení lodě se technik zeptá, co je poškozeno, v případě škody podepíšete „hlášení o vzniklé škodě“. Řeklo by se, že přijedete a vrátíte klíčky. To je vše.
Dream Yacht
U této společnosti musíte nejprve přinést cestovní doklady všech členů posádky, skenují je totiž online do jakéhosi programu. To chvilku trvá. V sobotu jsou na místě tři pracovnice úřední sekce, v neděli ráno již jen jedna. Přijede-li část posádky v sobotu a část v neděli ráno (nebo koneckonců v sobotu po 20:00, kdy kancelář zavírá), musíte si počkat a přinést všechny doklady v neděli. Do té doby se nehnete z místa. Jdete-li úřad řešit v neděli, je to již extrémně pomalé, protože je na místě jen jedna úřednice. Celkově bylo odbavení v Segetu velmi pomalé, jedna loď v průměru 15 minut (hlavně ty fronty). Check out to samé. Je jich tam málo a před kanceláří čekáte dlouhé minuty až hodiny (je-li před vámi nějaký problém…)
Perlička na závěr
Při vracení jachet nás „zkusili“ pár věcí, jako např. chybějící jedna vrtule boat trusteru, apod… Jelikož nejsme zelenáči, nedali jsme se a pár hodin jsme argumentovali… Divoká diskuze s base managerem. Nakonec vzali zpátečku (celkově jsem od nich měl za rok cca 30 lodí po světě a to je slušná vyjednávací pozice)… Vám se to úplně povést nemusí.
Ptáte se, proč jsem tedy neknihoval opět u Navigare?? Protože jsem měl vouchery z Dream Yachtingu, které jsem musel využít (znemožněné plavby kvůli covidu). Příště je má volba jasná!!!
3887
Související články
Manuál předavače lodí
Manuál předavače lodí
Při přebírání jachet na začátku charteru se často dožadujete věcí, o kterých si myslíte, že na ně máte nárok. Zbytečně. Borec na druhé straně barikády dokáže vaše ataky odrážet s profesionální dovedností. Podívejte se, jaké jsou jeho zbraně.
Peklo a ráj Thajska (3. díl)
Peklo a ráj Thajska (3. díl)
Již třetí díl článku Jiřího Sochora o plavbě v Thajsku. Skvělé proto, abyste věděli, co vás u pobřeží země na jihovýchodě Asie bude čekat.
Peklo a ráj Thajska (2. díl)
Peklo a ráj Thajska (2. díl)
Pokračujeme na zajímavé plavbě Jiřího Sochora v thajských vodách. Jeho charter se rozhodně lišil od běžných plaveb, na které jsme v Evropě zvyklí. Navíc bylo vedro. Pekelné vedro…