Jaké boty na rekord kolem světa?
Víte, jaké jachtařské boty nosí posádka maxitrimaranu IDEC Sport během rekordní plavby kolem světa?
Jaké boty to mohou být? Žluťáky mají Musto, tak také Musto boty? Ne? Tak Dubarry, Helly Hansen, Henry Lloyd, Gill či Sebago? Nene, samá voda.
Posádka trimaranu IDEC Sport nosí značku Crocs. Ano! Nejobyčejnější crocsy. Jednoduché, praktické, nenamočí se, izolují, nekloužou a samozřejmě sluší. Jen jednu vadu mají. Když jsou černé. Černé boty se v černé karbonové lodi špatně hledají v černočerné tmě.
Ale pojďme si říci, co se na palubě děje, zatímco posádka běhá v crocsech. 156 mil náskok na rekordní plavbu současného držitele Jules Verne Trophy Banque Populaire V. IDEC Sport je 145 mil od rovníku a pere se s tišinami. Před půlnocí zasáhlo bezvětří IDEC Sport jako stěna. Z rychlosti 30 uzlů se vše najednou zastavilo. Vypnuli vítr. Jak už to v rovníkových tišinách chodí.
Od té doby se IDEC Sport pere se slabým větrem. Náskok přes 200 mil se smrskl o čtvrtinu. Joyon je se svými muži daleko na východě proti pozici, kde rovník překračoval trimaran Banque Populaire V. A být východně se vyplatí kvůli úhlu větru na jižní polokouli.
Co je nyní důležité, to je situace za 2 – 3 dny mezi 20°a 30° jižní šířky a 30°západní délky. Zde je třeba naskočit na severozápadní vítr, který doveze trimaran až daleko na jih do řvoucích čtyřicítek. A naskočit na vítr se dá, pokud tam bude. A to je zatím takové ne zcela jasné. Asi to tam vyjde, jen možná dojde k menšímu zdržení. Nic tragického. Nevypadá to tedy špatně.
Polohu lodi najdete zde.
3680
Související články
Maxitrimaran na křídlech
Maxitrimaran na křídlech
Dokáže rekordní trimaran IDEC Sport stačit nové generaci nejrychlejších trimaranů vybavených foily? Aby se jeho šance zvýšily, rozhodl se skipper Francis Joyon pro instalaci nosných křídel.
Frajer
Frajer
Příští rok se na start Route du Rhum postaví Francis Joyon. Ve dvaašedesáti letech pojede závod přes Atlantik sám na 31,5 m dlouhém trimaranu IDEC Sport.
Závod parníku s plachetnicí
Závod parníku s plachetnicí
Laik by si myslel, že pasažérská loď se 157 000 HP v podpalubí, musí být na druhém břehu Atlantiku dříve, než plachetnice. Jachtař ale ví, že tomu tak nemusí být.