Jak vypadala včerejší cesta do Chorvatska
To nejsou záběry z únorové D1 na Vysočině, ale chorvatská A1 jen pár kilometrů před sjezdem k moři včera odpoledne. Sníh jen necelých 500 metrů nad mořem.
Posádka, která přijížděla včera na kurzy přístavních manévrů do Zadaru dlouho neměla o tom, co je u moře čeká jasno. Déšť střídal sníh dle nadmořské výšky po celou dobu cesty a s ubývajícími kilometry do cíle se zdála být situace stále horší. Jen pár kilometrů před tunelem Sveti Rok bylo okolí silnice zasněžené, jak vidíte na titulním snímku.
Pak přišel tunel a za ním…
Foto T.Procházka
...za tunelem
Silná bóra, která smýkala osobními automobily z boku na bok. Bóra ano, ale k tomu sluníčko a optimistický výhled do budoucnosti.
Dnes je sice zima, ale slunce svítí. Proti včerejšku nebe a dudy. Dokonce to vypadá, že večer bude i ryba. Ale o tom se nemluví. Zákazy platí večer i tady...
Poznámka: Že se nejedná na titulním snímku o D1 je poznat i na povrchu dálnice.
3358
Související články
Ztroskotání trajektu na Premudě
Ztroskotání trajektu na Premudě
V pátek v 1820 ztroskotal trajekt Princ Zadra u ostrova Premuda. Podle svědků najel plnou rychlostí na útes Bračići na dohled od přístavu Krijal. Na palubě bylo 72 pasažérů. Druhý den šel ke dnu. Na potápěčské mapě Jadranu přibyl nový vrak.
Co dokážu/nedokážu s jachtou?
Co dokážu/nedokážu s jachtou?
Pluji na jachtě, která nemá záďový boční propeler. Přesto jsem schopen s ní manévrovat stejně, jako by ho měla. Nebo také ne. Záleží na tom, na jaké jachtě pluji. Jaký je v tom rozdíl?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
To že se nám loď začne otáčet kolem lana, když přidáme plyn dopředu, už asi víme. Často ale na našich kurzech slýcháme, že proto, aby se loď začala otáčet, je potřeba vytočit kormidlo. Je tomu opravdu tak? A jak to funguje i na lodích se dvěma kormidelními listy?