Jak uvázat fendr na rohu na zádi
Moderní lodě jsou mimořádně široké na zádi. Při připlouvání k molu zádí je zadní roh ohrožen kolizí stejně, jak rohy býka při běhu v ulicích Pamplony na svatého Fermína. Jak tomu zabránit?
Je to jednoduché, uvážeme tam fendr. Ano, to je pravda, to je jednoduché. S jedním ale. Budeme-li couvat mezi lodě a fendr bude v kontaktu s druhou jachtou, bude mít tendenci se vykutálet dopředu nahoru. Pak už je to trup na trup.
Jak tomu zabránit?
Je třeba fendr uvázat tak, abychom tuto možnost minimalizovali. Možností je využití průvlaku k zafixování fendru metodou Pacák. Uvazovací lanko fendru protáhneme průvlakem zkrátíme na maximum a proti směru jízdy ho uvážeme na sloupek zadního koše. Lanko co nejvíce napnuté.
Díky tomu má fendr zanedbatelnou možnost se vykutálet. Při couvání mezi lodě platí červený úvaz, při vyplouvání naopak úvaz zelený. Před vyplouváním je třeba převázat.
I takové drobnosti se učí na našich kurzech.
443
Související články
Vzít jachtu do vleku a dostat ji k molu
Vzít jachtu do vleku a dostat ji k molu
Byli jste někdy v situaci, kdy jste museli vzít jachtu do vleku a zajet s ní v přístavu k molu? Pokud zrovna nepanuje bezvětří a jsou alespoň nějaké vlny, není to tak jednoduché, jak si mnozí představují.
Jak odplout od pumpy?
Jak odplout od pumpy?
Jsme na jachtě s dvojicí kormidelních listů, nemáme příďový propeler. Dokážeme odplout z místa, na které se jachta sotva vejde?
Jak zacouvat k benzínové pumpě?
Jak zacouvat k benzínové pumpě?
Potřebujeme přistát bokem na dané místo, ale máme jachtu s dvojicí kormidel. Přes přední spring to nepůjde. Jak tedy na to?