Jak sám ovládat genu z návětrného boku
Jsem sám v kokpitu, sedím na návětrném boku, letím na bočák a potřeboval bych odtud trimovat genu, nebo asymetrický spinaker. Jak na to, abych pokaždé nemusel k závětrné vinšně?
Je to snadné. Závětrnou otěž si přetáhnu přes závětrnou na návětrnou vinšnu přes kokpit. Začnu tedy s otěží standardně, to znamená dvě otočky na závětrné vinšně. Pak ale pokračuji přes kokpit na vinšnu na návětrném boku. Další dvě otočky a mám otěž zaseknutou po svém boku.
Takto si stáhnu k sobě ovládání hlavní i přední plachty. Na sportovních lodích mám po ruce otěžový vozík hlavní a otěž přední plachty. Na krku dálkové ovládání autopilota a z jednoho místa ovládám vše.
733
Související články
Co dělat v sílícím větru?
Co dělat v sílícím větru?
Vítr sílí, stoupáte proti větru, bojujete se soupeři a nechce se vám refovat. Loď již ale je na hranici ovladatelnosti. Co s tím?
Je několik kroků, které lodi uleví, aniž by bylo třeba refovat. Vyjmenujeme si je jeden po druhém.
Ovládací prvky přední plachty
Ovládací prvky přední plachty
Potřebujete plout stejně rychle, jako pluje váš soused. Co vše můžete udělat proto, aby byla vaše gena ideálně nastavená? Jaké všechny trimovací prvky jsou k dispozici?
Když nejde odpadnout…
Když nejde odpadnout…
Dvě plachetnice se křižují, jachta s větrem zleva by měla uvolnit cestu, kormidelník to vidí, vše vypadá pod kontrolou. Nestane se však nic, ozve se rána a je tu nepochopitelná kolize.