Jak sám ovládat genu z návětrného boku
Jsem sám v kokpitu, sedím na návětrném boku, letím na bočák a potřeboval bych odtud trimovat genu, nebo asymetrický spinaker. Jak na to, abych pokaždé nemusel k závětrné vinšně?
Je to snadné. Závětrnou otěž si přetáhnu přes závětrnou na návětrnou vinšnu přes kokpit. Začnu tedy s otěží standardně, to znamená dvě otočky na závětrné vinšně. Pak ale pokračuji přes kokpit na vinšnu na návětrném boku. Další dvě otočky a mám otěž zaseknutou po svém boku.
Takto si stáhnu k sobě ovládání hlavní i přední plachty. Na sportovních lodích mám po ruce otěžový vozík hlavní a otěž přední plachty. Na krku dálkové ovládání autopilota a z jednoho místa ovládám vše.
1009
Související články
Návětrná nebo závětrná?
Návětrná nebo závětrná?
Víte, co znamená, že je loď návětrná, nebo naopak závětrná? Co se děje, když v sílícím větru ztrácíme kontrolu a jak lépe docílit vyváženosti plachet? Pro správnou odpověď trochou teorie, kterou použijete v praxi.
Proč vozit v kokpitu pořádný nůž
Proč vozit v kokpitu pořádný nůž
Jak vám pořádný nůž v kokpitu může zachránit dovolenou? Na co takový nůž použít a kde ho mít umístěný. Závodní jachtaři na tyto otázky znají odpovědi, turističtí jachtaři už méně.
Trimování hlavní plachty jednoduše
Trimování hlavní plachty jednoduše
Správné vytrimování hlavní plachty vyžaduje zkušeného trimmera. Řeší se vše do nejmenšího detailu, různé kombinace nastavení do různých podmínek. My si zjednodušeně vysvětlíme, jak které trimovací prvky na hlavní plachtě pracují.